Epic Games znižujú svoj podiel na príjmoch Unreal Engine Marketplace

Epic Games znižujú svoj podiel na príjmoch Unreal Engine Marketplace

Z príjmov si vezmú o polovicu menej. Dôvod je pritom zábavne jednoduchý. Vraj už zarobili dosť peňazí.

Vo svete obchodu nie je tak často vidieť, ako niekto dobrovoľne zníži svoj podiel na peniazoch, nech už ide o čokoľvek.

Po starom dostali ľudia pri predaji objektov cez Ungreal Engine Marketplace 70% z predajnej ceny a Epic Games 30%. Na tomto mieste je možné nájsť rôzne 2D a 3D objekty, či už ide o prostredia, NPC, zbrane a podobne, ako aj zvukové efekty, pluginy a všetko možné, čo sa dá pri práci s Unreal Engine využiť. Možno sa vám takýto podiel zdá vysoký, no ide o štandard, ktorý platí aj pre Steam, PSN, Xbox, iTunes, Google Play a iné digitálne platformy. Epic Games sa ale rozhodli svoj podiel na príjmoch znížiť na 12%, čiže tvorcovia obsahu budú mať namiesto 70% z predaja príjem až 88%. V podstate tak Epic Games znížili svoj príjem o viac než polovicu. A čomu môžu ľudia ďakovať za tento malý zázrak? Fortnite!

Či už ste fanúšikmi Battle Royale alebo vám tento žáner lezie von krkom, jedno je jasné. Jeho úspech. V podstate výbuch tohto fenoménu odštartovalo PUBG, no na úspešný vlak chceli hneď naskočiť desiatky developerov. A na čele toho všetkého teraz stojí Fortnite, titul, ktorý iba za máj zarobil svojmu štúdiu viac než 300 miliónov USD. Hra vynáša Epic Games tak veľa, že si môžu dovoliť, respektíve sú ochotní, znížiť príjmy z iných oblastí. A to pritom Fortnite nepôsobí ako lacná vykrádačka peňaženiek detí a ich rodičov a aj hráči, ktorí si za ňu neplatia, majú šancu v hre získať rozličné kozmetické predmety.

Čo je ale ešte viac šialené ako to, že Epic Games sekli svoj podiel o viac než polovicu, je fakt, že nejde iba o dočasné riešenie, ale bude sa týkať všetkých budúcich predajov. Menej by zo svojho predaja nemal zarobiť už žiaden vývojár. Ba dokonca, mali by zarobiť viac. Zmena sa totiž týka každého jedného predaja, odkedy sa Unreal Engine Marketplace obchod spustil v roku 2014. To určite poteší mnohých vývojárov, ktorí svoju tvorbu na platforme predávajú, respektíve v minulosti v obchode už niečo úspešne predali.

Zdroj: vg247.com

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk