Je jasné, prečo je tento obchod pre vývojárov príťažlivý.
Joe Brammer, CEO štúdia Bulkhead Interactive sa vyjadril k momentálnemu zemetraseniu, ktoré prebieha na PC hernom trhu, kedy spoločnosť Epic Games spustila vlastný herný obchod a snaží sa prilákať vývojárov tým, že si na rozdiel od Steamu berie menší podiel z predaja. Valve svoj podiel taktiež upravilo, no v tomto ohľade je stále v nevýhode. V akej?
Epic Game si berie z každej transakcie 12% a keď vývojár používa Unreal Engine 4, navyše mu odpadnú licenčné poplatky na engine. Valve na druhej strane berie z každej transakcie 25% v prípade, že zarobíte menej ako milión dolárov a 20% keď sa vaša hra cez túto magickú hranicu dostane.
Brammer podotýka, že je dôležité o tom vedieť kvôli tomu, že „zisky z hier, ktoré sa naakumulujú sú reinvestované do podpory hry alebo do vývoja ďalších hier, nie na luxusné jachty.“ Ráta sa každý dolár a Brammer skonštatoval, že keby ich hra bola na Epic Games Store a predala by rovnaký počet kópií ako na Steame, tak by mali na konte o 350 000 dolárov viac ako majú od Valve. To by podľa jeho slov zabezpečilo fungovanie štúdia na niekoľko mesiacov, alebo by vedelo zafinancovať marketingovú kampaň vďaka ktorej by sa hra dostala k viacerým hráčom, alebo by z tejto čiastky vedeli priniesť do hry novinky.
Samozrejme, nikto nechce konštatovať, že na Epic Games Store by predali rovnaký počet kusov (aj keď pri poslednom prúsere Valve by sme sa tomu ani nečudovali), skôr ide o poukázanie na dôvody, prečo začína byť Valve v nemilosti indie vývojárov.
Prečítajte si tiež
Valve prerozdeľuje zisky z predaja, no spôsob nie je najšťastnejší
Prečítajte si tiež
Vývojári strácajú dôveru voči Steamu
Prečítajte si tiež
Bug v Steame už dva mesiace ničí zisky indie vývojárov