Naznačuje to smerovanie hry?
Na odovzdávaní cien The Game Awards sme sa konečne dočkali ohlásenia nového dielu v sérii Dragon Age. Posledný diel, Dragon Age: Inquisition, vyšiel ešte v roku 2014. No išlo skôr o teaser ako o štandardné ohlásenie hry, aby fanúšikovia série vedeli, že sa na hre pracuje. Každopádne, skôr ako v roku 2020 hru určite neočakávame.
Tým pádom ani nevieme, čo za hru máme očakávať, no predstavitelia štúdia Bioware a taktiež aj EA nám nechávajú zopár „odrobiniek“, ktoré mnoho vecí naznačujú.
Prvým je vyjadrenie šéfa Bioware, Caseyho Hudsona, že nový Dragon Age bude mať určite prvky live service hier. Čo to znamená je ťažké predpokladať, nakoľko klasické RPG typu Dragon Age nevyniká práve najlepšími možnosťami na adaptáciu live service modelu.
Ďalší člen Bioware Mark Darrah zas prezradil, že tím ktorý bude mať vývoj hry na starosti bude pozostávať z veteránov série, ktorí s ňou boli od prvého dielu (rovnako ako boli aj pri hrách Jade Empire a Baldur’s Gate) v kombinácii s mladým talentom.
Poslednou zaujímavosťou je to, že Bioware hľadá pre tento projekt technického riaditeľa. Prekvapením však je to, že podmienkou sú skúsenosti s vývojom multiplayerových hier. „Technický riaditeľ tohto projektu je najvyššie postavený inžinier a jeden z hlavných vývojárov na Dragon Age projekte. Jeho úlohou bude zabezpečiť, aby sme potešili hráčov tým, že vybuduje tím inžinierov, ktorí vyvinú plán technológie v hre a budú smerovať herný vývoj.“ Okrem toho hľadajú aj programátora ktorý bude pracovať vo Frostbite engine, takže asi vieme s istotou povedať, že hra bude postavená práve na tejto technológii.
Čo však znamená požiadavka na skúsenosti s vývojom multiplayerových hier? Možností je niekoľko. Buď sa Bioware bude snažiť do sveta Dragon Age priniesť nejaké prvky shared world hier, alebo možno nejaké iné multiplayerové prvky, no podobne, ako pri Inquisition, bude mať hra separátny kooperatívny mód.