Počet hráčov bez Steam klienta je prekvapujúci.
V posledných rokoch je Steam tou hlavnou hybnou silou na poli PC digitálnej distribúcie. Niekoľko rokov dozadu neexistovala možnosť presadiť sa, ak ste neboli na Steame. Epic Games prostredníctvom svojho šéfa distribúcie a zakladateľa služby Steam Spy Sergeya Galyonkina totiž tvrdí, že ich dominancia nie je až taká jasná, ako by sa mohlo zdať.
Galyonkin totiž tvrdí, že iba polovica hráčov Fortnite má nainštalovaný Steam a z tejto polovice ho iba 40% používa na dennej báze. Ťažko povedať z akých čísel presne vychádza. Fortnite síce má 200 miliónov hráčov, no tam spadajú prakticky všetky platformy od PC, cez konzoly až po mobily. Preto by bolo zaujímavé dozvedieť sa, či ten základný počet z ktorého sa následne vypočítavajú používatelia Steamu zahŕňa iba PC komunitu, alebo prakticky všetkých, ktorí majú Fortnite.
Akokoľvek to však je, Epic Games týmto tvrdením ukazuje, že existuje obrovský trh, ktorému môžu ponúkať svoje služby prostredníctvom Epic Games Store. To v podcaste s Galyonkinom potvrdili aj dvaja vývojári hry Hello Neighbour: Hide and Seek. Práve to je dôvod, prečo mnoho sa mnoho indie vývojárov hier v poslednej dobe rozhodlo vydať svoju hru exkluzívne cez Epic Games Store (okrem toho, že im Epic Games ponúka atraktívnejší podiel z predaja).
Galyonkin taktiež prezradil, že jedným zo spôsobov, ako sa snažia prilákať vývojárov je to, že výmenou za exkluzivitu na Epic Games Store im spoločnosť ponúka finančné stimuly a taktiež aj pomoc s marketingom hry, čo je taktiež veľmi lákavá ponuka. Taktiež priznal, že za časovú exkluzivitu vývojárom platia a to najmä kvôli tomu, aby u nich potlačili strach z ušlého zisku, o ktorý by prišli tým, že svoju hru nevydajú aj prostredníctvom inej služby.
Čo sa týka ďalšieho vývoja Epic Games Store v roku 2019, Galyonkin tvrdí, že pracujú na vylepšovaní obchodu. Do konca roka 2019 dostanú hráči každé dva týždne jednu novú hru zdarma, čo znamená 28 hier do konca roka. Cloud savy prídu vo februári. Okrem toho je naplánovaná aj implementácia užívateľských recenzií, vývojárskych hubov, limitovanie rýchlostí sťahovania a taktiež aj užívateľské profily. Achievementy prídu taktiež do konca roka 2019.
Systém podobný Steam Cards však plánovaný nie je. Už teraz si môžete preniesť svoj friendlist zo Steamu do Epic Games Store a plánuje sa aj implementácia Support-A-Creator programu. Galyonkin taktiež neočakáva nárast 12% podielu z predaja, práve naopak, chcú ho postupne znižovať. Do šiestich rokov však chcú dosiahnuť, aby 50% užívateľov Steamu malo aj Epic Game Store. Celkom smelé ciele, takže uvidíme, či sa im ich podarí naplniť.