Hra sa asi ťažko dá považovať za úspech.
Artifact je najnovšou hrou od Valve. Snaží sa zaradiť medzi ostatné „kartové“ hry a je inšpirovaná svetom Dota 2. Hra vyšla 28. novembra a už od začiatku bola kritizovaná za to, akým spôsobom sa Valve rozhodlo monetizovať hru. A aj keď Valve tvrdilo že opravy sú na ceste, hráči očividne na tieto opravy už nečakajú.
Hra mala pri vydaní viac ako 60 000 súčasne hrajúcich hráčov, no necelé dva mesiace po vydaní má problém prekročiť hranicu 3 000 súčasne hrajúcich hráčov. Hra zaznamenala nové minimum, menej ako 1 500 hráčov, čo znamená, že hru opustilo takmer 98% hráčov a to je na hru od Valve celkom nevídané.
Momentálne je Artifact až na 145. mieste v Steamcharts čo sa týka počtu hráčov. Kde nastala chyba? Ako sme spomínali, hráči kritizovali Valve za spôsob monetizácie. Na rozdiel od konkurencie, ktorá je free-to-play, stál Artifact už v základe 17,95 € a systém ticketov na vstup do Gauntlet módu taktiež nepomohol. To, že môžete predávať karty iným hráčom zas vytvorilo problémy v matchmakingu, no momentálne cena kariet padá výrazným spôsobom práve kvôli nedostatku hráčov.
Nepomohli ani dve aktualizácie ktoré priniesli chat wheel, leaderboards a taktiež aj výrazné zmeny v balanse hry. Momentálne má hra iba 51% pozitívnych hodnotení, čo síce nevypovedá o popularite hry (PUBG má pozitívnych iba 43%), no minimálne to ukazuje, že ani hráči nie sú voči tejto hre najlepšie naladení.