Ako zlý manažment položil na kolená tvorcov Payday.
Spoločnosť Starbreeze, ktorá má na svedomí sériu Payday zažila katastrofálny rok 2018. Nie len že sa Overkill’s The Walking Dead bol predajným fiaskom, ale hlavne vďaka tomuto neúspechu sa firma dostala do administratívy, CEO Bo Andersson bol vyhodený a firma prakticky pre hráčov zanikla.
Článok na webe Eurogamer zašiel do detailov, keď vyspovedal mnoho súčasných, ale aj bývalých zamestnancov Starbreeze a hľadal príčiny, prečo tento vydavateľ skončil takýmto neslávnym spôsobom.
Ako najdôležitejší faktor krachu vydavateľa sú vo všeobecnosti označované diskutabilné investície vedenia, ktoré po úspechu Payday tak trochu stratilo hlavu. Okrem toho, že Starbreeze mal vlastné štúdio, tak sa rozhodol investovať aj do ďalších projektov ako vydavateľ. A aj keď napríklad hra ako Dead by Daylight bola komerčným úspechom, zvyšné projekty boli katastrofou. Ako príklad uviedli bývalý zamestnanci hru Raid: World War II, ktorá bola prakticky konkurentom sérii Payday, čo nedáva absolútne žiaden zmysel. Okrem toho investoval CEO spoločnosti aj do vydania hier System Shock 3 a Psychonauts 2, ktoré zatiaľ nevyšli a je otázne, čo sa po krachu Starbreeze stane.
Aby však toho nebolo málo, Bo Andersson investoval aj do VR technológie nazvanej Imax VR, ktorá už v dnešnej dobe neexistuje. Tieto neúspechy priniesli obrovský tlak na hru Overkill’s The Walking Dead, ktorú vyvíjala dcérska spoločnosť Overkill.
Tá však bola vo vlastných problémoch. Pôvodne mala vyjsť v roku 2016, no počas vývoja vývojári zistili, že engine, ktorý použili (Valhalla engine, ktorý bol použitý aj na Payday sériu) je prakticky nepoužiteľný a preto sa v polovici vývoja rozhodli o presun na Unreal Engine 4, čo skomplikovalo vývoj pretože museli prakticky celú hru vybudovať od začiatku a navyše, iba 10% vývojárov malo skúsenosti s Unreal Enignom.
To spôsobilo odklady a hra vyšla až na konci roka 2018. Lenže aj vývojári vedeli, že výsledok nebude dobrý, pretože vývoj bol krátky a mnoho vecí sa nestihlo dokončiť: „Všetci sme vedeli, že to bude prepadák. Akokoľvek sa snažíte skrášliť hovno, stále to bude hovno. Nikdy by to nebolo lepšie, ako to bolo vydaná. Hra bola zlá.“
„Bola to vlastne beta, pretože celá hra bola vytvorená za rok a pol.“ Prečo však nebola odložená? Jednoducho vydavateľovi došli peniaze a potreboval na hre rýchlo zarobiť. Spoločnosť očakávala miliónové predaje, no nakoniec sa hre podarilo predať iba 100 000 kópií, čo prakticky celú spoločnosť zabilo. Legálne síce firma existuje a je v administratíve, no je otázne, čo z nej ostane po vyplatení všetkých veriteľov.
Celý článok si môžete prečítať na Eurogamer