Valve už pracuje na riešeniach.
Ak sa spýtate u vývojárov a vydavateľov, čo je jedna z dôležitých ingrediencií pri úspechu hry, tak vám povedia, že to, že ich Steam zaradí medzi nové vydania a taktiež to, že sú zaradení medzi hrami, ktoré majú dátum vydania čoskoro. Ak ste v jednej z kategórií „New and Trending, Top Selling a Popular Upcoming,“ tak máte veľkú šancu, že si vás všimne viac hráčov.
Bohužiaľ, Valve si zo svojho Steamu spravilo divoký západ a to sa prejavilo aj pri tomto novom probléme. Naň upozornil indie vývojár hry Hypnospace Outlaw, Mike Rose. Ten konkrétne popísal, ako vedia vývojári manipulovať s dátumami vydania svojich hier, aby sa objavili v kategórii „Popular Upcoming.“
Funguje to tak, že vývojár zverejní svoju hru na Steame s reálnym dátumom vydania, ktorý vidia všetci hráči pri prehľadávaní karty hry v obchode. Následne však v systéme nahodia iný dátum vydania, ktorý je veľmi blízko k reálnemu dátumu v kalendári, čo spôsobí to, že hra sa objaví v sekcii „Popular Upcoming“ napriek tomu, že do vydania zostáva ešte niekoľko mesiacov. Tento dátum si následne upravuje každý deň, aby hra ostala v tomto zozname, no zároveň ho posúva, aby hra nebola v tento dátum vydaná.
Rose ako príklad ukázal hru Steel Division 2, ktorá má prísť až 4. apríla a napriek tomu sa vždy objavuje v sekcii Popular Upcoming. Tento spôsob konkurenčného boja sa však ťažko dá považovať za férový, pretože reálne škodí hrám, ktoré majú skutočne prísť v nasledujúcich dňoch.
Dôležitou otázkou však je, čo na to Valve. Táto spoločnosť býva pri takýchto prípadoch často alibistická a tvrdí, že chce nechať slobodu vývojárom. K tejto problematike sa tak vyjadril jeden z pracovníkov Valve, Tom Giardino: „Na tento problém sme boli upozornení a bol veľkou témou našej včerajšej internej diskusie. Frustruje nás to z rovnakého dôvodu, prečo to frustruje vás. Ale zároveň je veľmi dôležité, aby vývojári mali kontrolu nad tým, kedy chcú hru vydať a nechceme im do toho zasahovať.“ Zároveň však dodal, že sa „pokúsia napraviť tento systém, aby prichádzajúce hry boli viditeľnejšie, no bez toho, aby to poškodilo hry, ktoré posúvajú dátum vydania.“ Konkrétny časový horizont opravy tohto veľkého problému však neposkytol.