Tim Sweeney si neodpustil narážku na Steam: Aspoň nebudeme predávať porno hry a bloatware

Tim Sweeney si neodpustil narážku na Steam: Aspoň nebudeme predávať porno hry a bloatware

Vojna platforiem sa ešte len začína.

Valve bolo v minulosti niekoľkokrát kritizované za to, akým hrám dovoľuje, aby boli vydané na Steame. Od assetflipov, cez vyslovene nefunkčné hry až po také, ktoré v slušnej spoločnosti nemajú čo robiť. Naposledy zdvihla obočia hráčov hra Rape Day, ktorá bola takmer vydaná na Steame a ktorú Valve stiahlo až po obrovskej vlne nevôle, ktorú vyprodukovala komunita.

A samozrejme, všimol si toho aj Epic Games, ktorý sa už od začiatku hrdí tým, že ručne vyberá hry, ktorým dovolí vydanie vo svojom obchode. A pri spomienke na Rape Day to znie ako celkom dobrý nápad.

Šéf Epic Games, Tim Sweeney okomentoval ich politiku na GDC 2019. Aj keď priznáva, že ich ručný výber hier sa postupne zmení a dovolia predaj viacerých hier v obchode, nikdy nebudú mať tak voľné podmienky ako Valve: „Časť Epic Games, ktorá vyvíja napríklad Unreal Engine má podmienky, že pokiaľ používate naše nástroje legálne, nemáme právo vám do tvorby kreatívne zasahovať. Nemôžeme protestovať, nemôžeme vyhodnocovať čo je vhodné a čo nie. To preto, lebo Unreal Engine vidíme ako Microsoft Word.“

„Pri vydávaní hier na Epic Games Store je to však iné. V tomto prípade máme kvalitatívne štandardy rovnako ako napríklad majú kvalitatívne štandardy kiná, keď si vyberajú, aké filmy budú premietať. Nikdy nebude akceptovať zlé hry. Budeme akceptovať hry ktoré sú dobré a je jedno či od malého indie vývojára alebo veľkej AAA spoločnosti. Budeme akceptovať hry pre rôzne vekové kategórie. GTA je pre nás úplne v poriadku. Ale Epic nebude nikdy distribuovať porno hry, bloatware, asset-flipy, alebo hry ktorých jedinou úlohou je šokovať. PC je otvorená platforma a keď vývojári chcú takúto hru predávať, tak môžu, ale nie cez náš obchod.“

„Nebudeme mať niečo ako certifikačný proces na konzolách pri vydaní hry. Ale myslím si, že budeme vedieť akú kvalitu požadujeme od hier, ktoré chcú vývojári predávať. Ľudia sú schopní takéto rozhodnutia robiť a sú pri tom dosť objektívni.“

Zdroj: PCGamer

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk