Kniha priniesla zaujímavé odhalenia.
Anthem, nová hra od Bioware, vyšla len nedávno a z pohľadu kritikov ide o najhoršiu hru od Bioware v histórii štúdia. Komerčne to však zatiaľ na prepadák nevyzerá, no aj fanúšikovia hry a aj kritici sa zhodujú v tom, že hra potrebuje čas na to, aby sa dostala do formy. Či už budú hráči ochotní čakať, je otázne.
Jedným z najlepších prvkov hry je však svet v ktorom sa hráč nachádza a taktiež aj špeciálne obleky, Javeliny. Lenže podľa knihy Art of Anthem celý tento príbeh, ktorý sme dostali v hre nebol taký, aký bol od začiatku plánovaný. Podľa jedného z hlavných výtvarníkov hry Dereka Wattsa bol pôvodný zámer úplne iný.
Základná premisa hry mala byť taká, že zo Zeme sa na preskúmavanie vesmíru pustila kolónia lodí, ktorá však narazila na „Bermudský trojuholník“ vo vesmíre. Obyvatelia tejto kolónie sa tak museli usadiť, nejakým spôsobom v tomto svete prežiť. Táto kolónia lodí však bola iba v prvom návrhu príbehu, no kúsky z neho môžeme vidieť ešte v teaseri z roku 2014, kde niektoré prvky jasne pripomínajú kúsky vesmírnych lodí.
Javeliny mali byť pôvodne vesmírne obleky, ktoré boli upravené na to, aby ste mohli prežiť v tomto nebezpečnom svete. Ich vylepšovanie malo fungovať prostredníctvom častí lodí, čo by dodalo hre kompletne iný vizuálny štýl ako má hra vo finálnej verzii. Podľa týchto náčrtov navyše nie ste jediný, kto na tomto tajuplnom mieste pristál. Sú tu mimozemské civilizácie a taktiež aj ľudské posádky, ktoré sa na toto miesto dostali pred vami.
Prečo sa nakoniec táto vízia nedostala do finálnej hry? Bioware malo pocit, že táto verzia sveta a príbehu im nedáva dostatok flexibility a hĺbky. Preto je finálny svet a príbeh spracovaný tak, ako vo finálnej hre. Či je to zmena k lepšiemu, alebo horšiemu necháme na vás.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!