Spoločnosť ľutuje situáciu okolo Metro Exodus.
Spoločnosť Epic Games je v nevôli mnohých hráčov, kvôli spôsobu budovania ich obchodu, ktorý zahŕňa kupovanie exkluzivít, ktoré majú za úlohu „prinútiť“ hráčov, aby si nainštalovali Epic Games Store (naposledy napríklad kúpili exkluzivitu The Outer Worlds, Control a Ancestors). Podľa šéfa spoločnosti, Tima Sweeneyho je to „nutnosť,“ aby dokázali konkurovať Steamu, ktorý donedávna dominoval PC digitálnemu trhu.
Šéf Epic Games Store, Steve Allison však povedal, že tento ich prístup sa raz skončí: „Nemyslím si, že našim plánom je získavať exkluzivity donekonečna. Budeme to však robiť ešte nejaký čas. Cieľom toho je vytvoriť biznis model, ktorý umožní vývojárom a hráčom dýchať a rozvíjať sa. Viem aký názor na to majú niektorí hráči a áno, príde doba, kedy bude počet exkluzívnych hier na číslovke nula, alebo ich bude len niekoľko. Určite to nebudeme robiť tak ako teraz dlhodobo.“
Podľa Epicu je model delenia platieb, ktorý má Steam (70% vývojárom, 30% Steamu) zastaraný. Bol vhodný vtedy, keď hlavným konkurentom Steamu boli fyzické kópie hier z ktorých mali vývojári ešte menší podiel. No minimálne na PC trhu majú krabicové verzie hier takmer minimálny podiel a tým pádom sa súťaž presúva medzi jednotlivé obchody.
Podľa výpočtov Epicu (ktorý ponúka 88% z transakcie vývojárom a iba 12% si necháva pre seba) treba na pokrytie jednej transakcie u užívateľa približne 5,5% z každého predaného produktu a to zahŕňa poplatky pre spracovanie platby a podporu používateľov. To znamená, že 6,5% z každej transakcie si necháva Epic ako čistý zisk. Na rozdiel od Steamu, ktorý si podľa rovnakého kľúča necháva 24,5% z každej transakcie.
Steve Allison sa taktiež vyjadril asi k najväčšej kontroverzii ohľadom Epic Games Store a tou je získanie exkluzivity Metro Exodus tesne pred vydaním hry: „Už to nechceme nikdy spraviť. Rozprávali sme sa s vydavateľom niekoľko mesiacov a oni spravili rozhodnutie – a tým ich nechcem hádzať pod autobus – ale ich rozhodnutie bolo dosť neskoré. Rozhodli sme sa ísť do toho spolu, no vedeli sme, čo sa môže stať. Nakoniec to bolo ešte horšie ako sme si mysleli. Už nič také nespravíme.“
„Poučením z tejto situácie je to, že sme toto rozhodnutie mali spraviť skôr.“ Metro Exodus sa však aj napriek tomu predával na PC veľmi dobre, no pre Allisona je dôležité, aby si vývojári nemuseli prechádzať tým, čím si museli prejsť vývojári z 4A Games.