Dúfajme, že výsledok bude iný.
Rok 2019 je pre herný biznis rokom, kedy sa konečne začalo poukazovať na šialené praktiky niektorých herných štúdií, kde sú bežným javom 100-hodinové pracovné týždne, brutálne nadčasy a mesiace pred vydaním, kde takmer nevidia vonkajší svet. Slávne štúdiá ako Bioware, NetherRealm, Blizzard či Rockstar sa dostali v tomto roku pod paľbu kritiky práve za tieto praktiky. A ďalším v poradí je CD Projekt RED.
Tvorcovia hernej série Zaklínač sa ani netajili, že pri vývoji tretieho Zaklínača malo celé štúdio výrazné nadčasy. Spoluzakladateľ štúdia Marcin Iwiński webu Kotaku potvrdil, že takéto situácie boli v štúdiu bežné, no na druhej strane potvrdil, že vedenie štúdia robí všetko preto, aby sa takáto situácia neopakovala: „Snažíme sa k hráčom pristupovať s rešpektom. O to sa snažíme dlhú dobu. A chcel by som, aby sme rovnakým spôsobom pristupovali k zamestnancom.“
Jedným z krokov, ako to chcú dosiahnuť je to, že všetok „crunch“ pred vydaním hry bude vyslovene dobrovoľný a všetky práce v noci a počas víkendov taktiež nebudú povinné. „Komunikujeme jasne, že existujú obdobia, kedy musíme pracovať usilovnejšie, napríklad pri príprave E3 dema. Na druhej strane to však chceme robiť s rešpektom. Keď vývojár potrebuje voľno, môže si ho zobrať. Za to nechceme trestať nikoho.“
Jeden z bývalých vývojárov však prezradil, že v čase, keď bol ešte v štúdiu, vývoj hry vôbec neprebiehal dobre. Dokonca vytiahol paralelu s vývojom Anthemu, o ktorom taktiež informoval web Kotaku: „stovky paralel môžu byť vytiahnuté medzi vývojom Anthem a ešte komplikovanejším vývojom Cyberpunk 2077.“
„Mám pocit, že v tom článku by niekedy stačilo nahradiť názov štúdia a názov hry a vyznenie článku by bolo takmer rovnaké.“
Iwiński a šéf štúdia Adam Badowski priznávajú, že hra prešla minimálne jednou veľkou zmenou v predprodukcii, no zároveň veria, že ich snahy o zlepšenie pracovného prostredia prinesú pozitívny vietor. Jedným z problémov pri vývoji hry bola zmena technológie po dokončení Zaklínača 3, čo so sebou takmer vždy prináša komplikácie. Koniec koncov, aj Anthem doplatil výrazne na fakt, že išlo o hru postavenú na Frostbite engine. Zamestnanci QA tímu však už teraz hlásia nadčasy a pred vydaním hry sa to pravdepodobne asi nezmení.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!