Uh?…
Ak ste spoločnosť, ktorá má reputáciu, že predáva polo-legálny tovar, aký je najlepší spôsob ako si zlepšiť reputáciu? Pravdepodobne nie to, že budete kontaktovať herných novinárov, aby porušovali vo vašom mene zákon. To dáva zmysel. Ale asi nie pre spoločnosť G2A.
Tá sa dostala včera pod paľbu kritiky keď sa zistilo, že jeden z ich zamestnancov zodpovedných za PR záležitosti spoločnosti kontaktoval 10 herných webov/novinárov s požiadavkou, aby uverejnili vopred pripravený článok o tom, ako je „nemožné predávať ukradnuté kľúče.“ Prakticky išlo o to, aby weby uverejnili článok, ktorý G2A vykresľuje v pozitívnom svetle. V čom je problém? Že celé toto malo byť zverejnené bez toho, aby bola v článku zmienka o tom, že ide o „sponzorovaný obsah.“
Ahahaha.
— Thomas Faust (@SomeIndieGames) July 8, 2019
No. pic.twitter.com/7hqtxDY3X1
Mimochodom. Zverejňovanie sponzorovaného obsahu bez toho, aby ste to uviedli v článku je nelegálne v mnohých krajinách. Takže, len pre krátke zhrnutie. G2A chce vyvrátiť podozrenia o nelegálnej činnosti tým, že vykonáva inú nelegálnu činnosť.
Spoločnosť G2A vydala k tomuto incidentu oficiálne stanovisko, kde nepopierajú to, čo sa stalo a ani fakt daný človek bol ich zamestnancom. Jednoducho ho „hodili pod autobus“ tvrdením, že tieto e-maily poslal bez toho, aby dostal schválenie vedenia spoločnosti: „Ospravedlňujeme sa webu SomeIndieGames a ďalším deviatim webom za to, že sme im poslali túto ponuku. Zamestnanec bude čeliť striktným následkom, pretože to, čo spravil je neprijateľné.“