Vynútená zmena?
Súčasná „GOATS“ Meta v Overwatchi je nočnou morou mnohých hráčov. Pre tých, ktorí nevedia o čo ide. Momentálny stav tejto populárnej hry prakticky kričí, aby sa kompozícia jedného tímu skladala z troch Tank postáv a troch Support postáv (často ide o kombináciu Reinhardt, Zarya a D.Va v kombinácii s Brigitte, Lúciom a Zenyattou). Lenže to úplne vylučuje používanie Damage postáv a toxicita tamojšej komunity zabezpečuje, že keď si vyberiete „off-meta“ postavu, tak vás kolegovia z tímu zahrnú urážkami.
S tým však bude čoskoro koniec. Blizzard totiž oznámil, že do testovania na PTS serveroch na PC sa dostal nový, tzv. Role Queue systém. Ten sa do plnej hry dostane od 1. septembra, teda na začiatku novej sezóny a do Overwatch League bude implementovaný 25. júla.
O čo ide? Keď vstúpite do matchmakingu, tak si vyberiete, ktorú rolu chcete počas zápasu plniť z vyššie spomínaných Tank, Support a Damage. Následne budete uzamknutý do tejto role počas celého zápasu. Budete si môcť vybrať počas zápasu iného hrdinu, no iba z rovnakej role. Takže ak si napríklad vyberiete Damage „povolanie,“ tak k dispozícii budete mať iba postavy ako napríklad Tracer, Genji, Widowmaker…
To tým pádom znamená, že v každom zápase budú postavy v zložení 2-2-2. „Momentálne v Quick Play a Competitive padajú veľmi dôležité rozhodnutia v prvých 40 sekundách pred začiatkom zápasu, keď si každý vyberá svojho hrdinu a reagujú na výbery súperov. Je však častým javom, že napriek iným preferenciám a herným štýlom cítia hráči tlak, sklamanie a dokonca aj útoky za výbery svojich postáv. Role Queue systém je navrhnutý tak, aby odstránil tieto nežiaduce prvky a priniesol zápasy, ktoré sú viac fér, viac zábavné a určené pre viacerých hráčov.“
Spoločnosť prezradila, že systém je vo vývoji viac ako rok. Taktiež prezradili, že každá rola bude mať vlastný rank systém, čo má motivovať hráčov, aby si vyskúšali iné role.
Uvidíme však, ako bude na túto zmenu reagovať komunita.