Prvé dojmy z Ghost Recon Breakpoint -  Realistická strieľačka alebo RPG grindfest?

Prvé dojmy z Ghost Recon Breakpoint - Realistická strieľačka alebo RPG grindfest?

Nový prírastok do rodiny Ghostov prináša ďalšie zmeny zamerané na otvorený svet a RPG prvky, ktoré mierne potláčajú realistickú časť hry.

Minulý víkend dal Ubisoft zopár hráčom možnosť vyskúšať si beta test pre Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint. Ja som bol medzi nimi a mal som možnosť vyskúšať si 11. diel série. Beta test bol zameraný na ukážku, respektíve odskúšanie single-playerovej časti hry. K dispozícii tak boli 2 hlavné príbehové misie z úvodu hry, k preskúmaniu boli prístupné 4 regióny ostrova, ktorý je centrom príbehu a šikovní hráči si mohli zmerať silu s bossmi. Celé sa to dalo hrať aj v co-op režime s 3 ostatnými hráčmi.

V Breakpoint vás uvíta cutscéna o sľubnej budúcnosti ostrova, ktorý bude vďaka technológiám sebestačný. Nie všetko ide ale podľa plánov, pár vecí sa riadne pokašle a tak ste v roli Nomada, vodcu jednotky Ghostov, vyslaní na ostrov preveriť situáciu.

Prvá vec, ktorú môžete urobiť je úprava vzhľadu hlavnej postavy. Nejde o prehnane komplexný systém. Je tu možnosť zvoliť si pohlavie, jednu z preddefinovaných tvári a účesov, upraviť farbu vlasov, hodiť na seba nejaké to tetovanie a to je všetko. Dá sa vytvoriť niekoľko jedinečných hrdinov, no ak je pre vás typické stráviť pri tvorbe postavy hodiny, tento systém vás ničím neprekvapí. Je fajn mať zopár možností a vytvoriť si postavu s ktorou sa hráč viac zosobní, ale nie je to nič extra.

Hra začína vo veľkom. Let na ostrov sa nepodarí, technobubáci vám zhodia zopár vrtuľníkov, guľky lietajú hlava nehlava a vy ste hodení do stredu akcie. Nakoľko nie som veľký Ghost Recon hráč a Wildlands ma zďaleka obišlo, úvodné rady k hraniu som prijal vhod. Boli zapracované šikovne a nenarúšali akčný začiatok. Prvá bola ukážka liečenia rán, ktorá pôsobí veľmi efektne a pripomína, ako si Snake z MGS3 naprával zlomené končatiny.

Gameplay je z pohľadu tretej osoby, teda kamera je za hernou postavou. To dáva výhodu pri skrývaní sa za objektami, nakoľko ako hráč nestratíte prehľad o okolitom dianí. Keďže sa Breakpoint nazýva taktickou strieľačkou, je tento aspekt dôležitý. Ja som hral iba na druhej zo štýroch obtiažností a tak som si s taktikou nemusel lámať hlavu, ale nepriatelia občas dali zabrať. Skrývať sa dá za množstvom herných objektov, takisto je k dispozícii nespočet predmetov ako dymové granáty, flash bang, veci na nalákanie nepriateľov na konkrétne miesto alebo možnosť pilotovať drona. Záleží aj na tom, kam nepriateľa zasiahnete. Rana do hlavy odrovná každého, ak ale strelíte do nohy, znehybnenú NPC môžete využiť ako ľudský štít, skúsiť z neho dostať cenné info alebo ho jednoducho zneškodniť.

V momentoch, keď bolo pokope veľa nepriateľov, tento aspekt vynikal skvelo. Opustené sklady, kancelárie alebo prístavné miesta, to bola zábava, ktorá dokázala rozprúdiť krv. Nanešťastie takýchto miest je síce veľa, ale sú rozhádzané po veľkom otvorenom svete. Často sa mi stávalo, že som pobehoval niekoľko minút po vizuálne zaujímavej, ale inak prázdnej a nudnej krajine. Nie že by som chcel na každom kroku tucty nepriateľov a nonstop prestrelku, ale často kvôli tomu na mňa beta pôsobila nudne. Hlavne po akčnom úvode, keď sa to malo všade hemžiť nepriateľskými jednotkami a ja som musel obehovať celé jazero aby som na niekoho natrafil. Veľká časť sveta tak napriek grafickým detailom pôsobila prázdne. Únave a nude nepomohlo ani, že hudba hrala väčšinou iba počas akcie.

Breakpoint si dáva záležať na rozvinutí RPG stránky Ghost Recon. Čo je možno pre niektorých na škodu, nakoľko to ubíja tú realistickú stranku. Tu to vidieť hneď na vybavení, ktoré zbierate. Je si možné equipnúť 3 zbrane, 5 časti oblečenia a zopár ďalších maličkostí. Každý kúsok výbavy má svoju úroveň a tá potom určuje vašu celkovú silu. Niečo ako Item Level vo WoW alebo Light level v Destiny. Predmety majú samé o sebe niekoľko štatistík a tak vám pomôžu zdolať viacej zranení, spôsobiť väčšie škody a podobne. Každá zbraň tiež ponúka možnosť dodatočných úprav. Môžete vymeniť ich jednotlivé časti, alebo si celkovo vylepšiť silu daného typu strelnej zbrane.

Nepriatelia majú tiež svoju úroveň. Nie je priamo viditeľná, ak je ale NPC oveľa väčší level ako vy, je to zobrazené ukazovateľom nad danou postavou. To mierne uberá na tej realistickej stránke hry. Ale nie príliš, nakoľko stále je možné takmer každého živého nepriateľa zneškodniť na jednu ranu do hlavy. A tak ak ste dobrí, dokážete zdolať aj veľké nepriateľské základne so základnou výbavou. Zbieranie lepšieho vybavenia môže tak pre skalných fanúšikov pôsobiť ako nie najlepší krok pre vývoj Ghost Recon. Hlavne, keď toto vybavenie získavate väčšinou náhodne z nepriateľov a ide v podstate o grind.

To je doplnené o to, že aj vaša postava má úroveň a získava schopnosti. Ako prvú si zvolíte jednu zo 4 class. Tá vám dáva zopár bonusov, Medic vie napríklad na diaľku liečiť spoluhráčov a má špeciálny liečivý predmet alebo Panther vie zmiznúť z očí nepriateľom a preferuje boj na krátke vzdialenosti. Ďalšie odomknuteľné schopnosti sú ale pre každého rovnaké a tak classa nemá v režime pre jedného hráča veľký zmysel. Teda pokiaľ nehráte co-op, kde minimálne medic nájde svoje využitie. Ak ale chcete lepšie granáty, získavať viac surovín z rozbitia nepotrebných zbraní alebo chcete zlepšiť svoju schopnosť skryť sa pred zrakom nepriateľov, budete musieť vylevelovať svoju postavu.

Samotné hranie prebieha v otvorenom svete. V bete nebola prístupná celá plocha ostrovu, ale to čo bolo, dalo zabrať, kým som prešiel krížom z jednej časti do druhej. Pokiaľ som neletel vrtuľníkom alebo neskákal z mostov na motorke. Svet je veľký a rôznorodý a skrýva veľa tajostiev, či už sú to skryté jaskyne, tábory, alebo predmety, ktoré vám pomôžu v boji alebo priblížia príbeh a históriu ostrova, ktorý mal byť technologickým zázrakom.

Celkovo jednotlivé veci neznejú zle a ani nie sú. Hru som si užíval viac, než som čakal. Zážitok mi ale kazilo to, že išlo o betu a narazil som každú chvíľu na nejakú chybu. Poväčšine pri otváraní truhiel a nastupovaní do vozidiel, kde sa moja postava zasekla a ja som musel reštartnúť hru. A pokračovať od bodu, kde ma hra vrátila, čo bolo občas krížom cez celú mapu.

Hlavný cieľ beta testu bol jasný. Otestovať stabilitu hry a získať feedback od hráčov. Zároveň ale dala hráčom možnosť vyskúšať si hru a zvážiť voľbu kúpy. Presvedčilo ma to, čo som videl v bete o tom, že si chcem Brekpoint kúpiť? To rozhodne nie. Nechystám sa ho v najbližšej dobe hrať. Hra síce ponúka pre mňa mnoho zaujímavých vecí, ale oveľa radšej by som dohral napríklad niektorý z novších Far Cry, ktoré ponúkajú svojím obsahom a mechanikami podobný zážitok. Alebo iný z viac jedinečných titulov, ktoré v nasledujúcich mesiacoch budú vydané. Breakpoint vyzerá tak, že Ubisoft sa snaží úspešné veci z iných svojich sérií natlačiť aj sem a tak si síce titul udrží istú kvalitu, ale zároveň stratí jedinečnosť. Silné stránky by sa možno prejavili viac v online režime pre viacerých hráčov, ten ale nebol počas víkendu prístupný a tak sa to nedá hodnotiť.

Ak ale patríte k fanúšikom Ghost Recon a nevadí vám, že Breakpoint ustupuje od realizmu v prospech rozvinutia RPG prvkov a farmenia lootu, určite hre dajte šancu. Verím ale, že pre mnohých toto nebude primárna voľba, nakoľko za tie hodiny, ktoré som bete venoval, na mňa nič nezapôsobilo tak, že by som padol zo stoličky. Grafická stránka super, hrateľnosť fajn, ale nič revolučné. Klasika od Ubisoftu, ktorá fanúšikov nesklame, ale ani neposunie žáner na novú úroveň.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk