Takto si Valve nezíska späť ich priazeň.
Minulý týždeň spustila spoločnosť Valve nový algoritmus odporúčania hier zákazníkom, ktorý nemal tak veľmi brať do úvahy „veľkosť“ a popularitu hry, ale mal sa viac venovať personalizácii pre konkrétnych používateľov služby. V praxi mal dať väčšiu šancu malým, aby sa presadili.
Prečítajte si tiež
Steam zlepšil algoritmus, aby vám odporúčal lepšie a vhodnejšie hry
Zdá sa však, že tento algoritmus spôsobil presný opak.
Jeden z indie vývojárov a tvorca twin-stick RPG strieľačky NeuroVoider Thomas Altenburger na sociálnej sieti Twitter vyhlásil, že počet pridaní ich novej hry ScourgeBringer do „Zoznamu prianí“ klesol po implementácii tohto algoritmu o 66% a podľa jeho údajov tento algoritmus ešte viac promuje najpredávanejšie hry a hry, ktoré sú „najželanejšie.“
The new Steam algorithm is not better, it’s a catastrophe…
— Thomas Altenburger 🍕🍍 (@mrhelmut) September 16, 2019
We’re getting reports from many devs that their daily wishlisting dropped considerably.
ScourgeBringer took -66%, an all time low.
Months of effort ruined in an instant…
I don’t see anything „more fair“. (cont.) https://t.co/5Hp0a1HPT1
K nemu sa pridal aj tvorca indie hry Atomine Yves Hohler, ktorý tvrdí že zaznamenali pokles prakticky vo všetkých metrikách po tom, čo začal fungovať nový algoritmus.
Daily users: – 20%
— YvesHohler (@YvesHohler) September 16, 2019
Daily page views: -10%
Daily Capsule impressions: -20%
Daily wishlist: -58%
Conversion rate (wishlist – daily users): -50%
We have an open drive with all the data:https://t.co/ojDT0uXeVA
Tvorcovia hry Unbound Worlds Apart dokonca vyhlásili, že Steam zabíja indie vývojárov
Thank you @steam_games for killing indie gaming.
— Unbound Worlds Apart (@UnboundTheGame) September 13, 2019
Wishlist graph after their big update where they support indie games #gamedev #indiedev #steam pic.twitter.com/28yMe9TA6B
Takže sa zdá, že ten test Valve na 5% Steam užívateľov nebol až tak reprezentatívny, ako si spoločnosť myslela a možno by nebolo od veci začať od začiatku.