Končí sa fenomén?
Organizácia Edison Trends vydala štúdiu, ktorá analyzuje súčasný trh Battle Royale hier a asi nikoho neprekvapí, že tomuto žánru stále dominuje Fortnite. No už ani ten neprináša také zárobky, ako tomu bolo niekedy.
Medziročne totiž tržby z mikrotransakcií vo Fortnite klesli o 52% (nakoľko základná hra je zdarma, tak príjmy hry sú iba z mikrotransakcií) pričom úplný vrchol a zlaté obdobie Fortnite bolo na prelome rokov 2018 a 2019. Aj napriek tomuto obrovskému poklesu si však Fortnite s prehľadom udržal prvé miesto.
Z grafu je taktiež napríklad zrejmé, že Call of Duty: Black Ops 4 si nedokázalo udržať hráčov a tým pádom aj pravidelné príjmy, čo viac-menej sedí s údajnou nespokojnosťou vydavateľa Activision s tým, ako sa hre darilo z dlhodobého hľadiska.
Apex Legends a PUBG sú zas oproti Fortnite miniatúrne hry a to aj napriek tomu, že ich hrávajú milióny hráčov mesačne. Na druhej strane však majú obe hry zastabilizovanú hráčsku základňu.
Hráči vo Fortnite najviac míňajú na kúpu V-Bucks, no nakupujú sa aj rôzne balíčky a bundle. U Apex Legends logicky dominujú predaje Apex Coins. Úplne iná situácia je však u konkurencie. Až 94% príjmov PUBG pochádza z predaja samotnej hry (tá stojí 30€) a iba 4% z predaja G-Coins. U Black Ops 4 je to viac rôznorodé. 69% tržieb pochádza z predaja hry, 19% z predaja CoD Points, 8% z prídavkov a 4% z predaja Black Ops Passu.
Najvernejších zákazníkov má však Apex Legends, pretože až 69% hráčov, ktorí spravili nákup v mesiaci jún, spravili nákup aj v mesiaci júl.