Prečo Blizzardu trvalo 15 rokov, kým do World of Warcraft pridal ďalšie etniká

Prečo Blizzardu trvalo 15 rokov, kým do World of Warcraft pridal ďalšie etniká

V súčasnosti je etnická, rasová a sexuálna korektnosť mimoriadne pretriasanou témou, a každé dielo, ktoré v tomto ohľade zlyhá, si to zvyčajne poriadne odnesie.

V novej expanzii Shadowlands pre World of Wacraft sa hráči po 15 rokoch dočkajú možnosti upraviť si svoju postavu aj podľa farby pleti – ak si teda odmyslíme už existujúcu možnosť o niečo stmaviť pôvodom bielu pokožku. Ponúka sa však otázka, prečo takáto zdanlivo triviálna vec, ktorá je dnes už prítomná takmer v každej hre, nechala na seba tak dlho čakať.

„Realitou vývoja videohier je zadeľovanie prostriedkov,“ uviedol v rozhovore pre portál Eurogamer senior producent Michael Bybee. „Máme len určitý čas, ktorý môžeme venovať postavám. A nechceli sme tam len capnúť inú farbu pleti a vyhlásiť: ´Áno, máme tu diverzitu.´ Namiesto toho remodelujeme tváre, aby sedeli k jednotlivých etnickým príslušenstvám. A to chce čas, no musíme to spraviť poriadne – tak, aby to dávalo v našej hre zmysel.“

Ak si kladiete otázku, či je 15 rokov adekvátne dlhé obdobie na pridanie takejto aktualizácie, nie ste sami. Magazín PC Gamer v tejto súvislosti ešte pripomína podobný prípad z minulosti, tentoraz však v súvislosti s Ubisoftom. Ten sa pomerne dlho vyhováral, prečo v sérii Assassin´s Creed nie je hrateľná ženská postava. Dnes to už, samozrejme, neplatí.

Zdroj: PC Gamer

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk