Priznajte sa, že aj vy ste to aspoň raz spravili!
Akčná adventúra Tomb Raider II vyšla na konci októbra v roku 1997. Išlo o pokračovanie dobrodružstiev vykrádačky hrobiek Lary Croft, ktorá rok predtým debutovala pod taktovkou dnes už neexistujúceho štúdia Core Design. Rovnaká spoločnosť sa postarala aj o druhý diel. Zápletka sa krútila okolo mýtickej dýky Xian, ktorá čínskym cisárom prepožičiavala moc premeniť sa na draka. Hra sa odohrávala v Benátkach, Tibete a Číne… a, samozrejme, aj v Larinom luxusnom sídle Croft Manor.
Práve na tomto mieste vás pri tréningu neúnavne prenasledoval váš verný komorník Winston, ktorého ste s táckou počuli rachotiť dlho predtým, než vás niekde „prepadol“ so svojím podnosom a čajovou súpravou. Svojím spôsobom to bolo trochu desivé, možno práve preto sa mnoho hráčov (priznávame, vrátane nás) rozhodlo zamknúť ho za trest do veľkej mrazničky.
Aspoň pre nás je tento moment pamätný, avšak – vzhľadom k vysoko pozitívnym hodnoteniam hry – nie je zďaleka jediným. Zamknutie Winstona do mrazáku mi dnes príde ako niečo detinské a trochu morbídne, na strane druhej z neho však vždy (po otvorení dverí) bez ujmy vyšiel a nevyzeral, že by sa hneval. Tak hádam odpustené, nie?
Dnes by som to už asi svojmu vernému lokajovi nespravil, veď mi chcel len priniesť čaj – ale dúfam, že mu ten studený vzduch trochu osviežil myseľ a nabudúce si rozmyslí, či ma bude otravovať s občerstvením počas salta zo strechy!