Viac hráčov = viac peňazí. A to je muzika, ktorá sa dobre počúva.
Mnoho spoločností hľadá spôsoby, ako preniknúť do krajín, ktoré nie sú považované za hlavné trhy (USA, Európa, UK…). Lenže bariéry, ktoré existujú v masívnych trhoch sú obrovské – či už sa bavíme o vstupnom poplatku za PC/konzolu alebo samotné ceny hier, ktoré sú v niektorých regiónoch sveta veľmi drahé.
A presne tu má poslúžiť streamovanie. Preto sa nie je čo čudovať, že napríklad taký Microsoft plánuje rozšíriť Project xCloud budúci rok do Indie, pretože to je jeden z najväčších neprebádaných herných trhov na svete. A podobne zmýšľa aj Electronic Arts. Hlavný technologický šéf firmy Ken Moss prezradil v rozhovore, že hlavným cieľom investície do cloud hrania je vidina toho, koľko hráčov takéto technológie môžu priniesť.
„Pri streamovaní je našou motiváciou to, aby sme umožnili hráčom hrať naše hry tak, ako chcú oni. Naše konanie je smerované týmto smerom. Ako sa cloud hranie vyvinie zatiaľ nevieme, no očakávame, že prinesie do herného priemyslu ďalšiu miliardu hráčov. Podľa našich odhadov je v súčasnosti na svete 2,6 miliardy hráčov. Chceme si byť istí, že si ich udržíme, no zároveň chceme preskúmavať, ako sa budovať hry tak, aby sme sa dostali aj na tieto trhy.“
Ako však Moss spomenul, prekážok je ešte veľmi veľa. Takže vidiny sú veľké, ale či taká bude aj realita, to ukáže až čas.
Prečítajte si tiež