Čakáme však na druhý akt.
Štúdio Crytek a štúdio Cloud Imperium Games spolu vychádzali ešte v ranných fázach vývoja Star Citizen. Crytek totiž CiG poskytoval svoj CryEngine na vývoj hry a pochopiteľne sa tešili na podiel z predaja hry. V roku 2016 však prišlo ohlásenie, že CiG mení engine na Amazon Lumberyard, ktorý je mimochodom upravenou verziou CryEnginu.
Crytek neváhal a podal na CiG žalobu za porušenie zmluvy a taktiež aj kvôli porušeniu autorských práv. Vývoj žaloby však nabral nečakaný spád.
Štúdio Crytek totiž svoju žalobu pozastavilo. Dôvod je však prostý a vypočítavý. Crytek totiž chce počkať do doby, kedy CiG vydá Squadron 42, samostatne spustiteľnú kampaň Star Citizen pre jedného hráča, ktorá vygenerovala veľa hypu a kde budú vystupovať rôzne herecké hviezdy.
Vydanie Squadron 42 je naplánované na prvú polovicu 2020, no ako to už pri Cloud Imperium Games býva, termíny sa málokedy dodržujú. S vydaním kampane však môže Crytek priamo zahrnúť do svojej žaloby aj tento kus softvéru a tým pádom získať na odškodnom oveľa väčší balík peňazí. Teda za predpokladu, že súd právoplatne potvrdí porušenie zákona pri zmene enginu.
Crytek taktiež skonštatoval, že štúdio je vo svojich vyjadreniach nejednotné. Napríklad pri prechode na Amazon Lumberyard vydali verejné vyhlásenie v ktorom tento krok oznámili ako už uskutočnený, pričom z internej komunikácie, ktorá je súčasťou žaloby je zrejmé, že v tom čase ešte stále používali CryEngine. Tiež prezradili, že súdny spis disponuje informáciou, ktorá nepríjemne prekvapí tých, ktorí si predobjednali Squadron 42.
Takže uvidíme, ako sa táto žaloba nakoniec vyvinie. Faktom však zostáva, že Star Citizen je stále najväčší herný crowdfunded projekt histórie a vyzbieral už stovky miliónov dolárov.