To je doslova nečakané.
Už takmer štyri roky je na trhu piaty diel slávnej bojovej série Street Fighter. A prakticky od svojho vydania sa komunita hry sťažuje na bug, ktorý spôsobuje lagovanie v multiplayerových zápasoch. A Capcom si s týmto bugom nevedel rady. Ešte šťastie, že sú tu hráči a komunita, ktorá si hru opravila sama.
Normálne hra funguje tak, že medzi vstupom hráča a tým, že sa jeho vstup zobrazí druhému hráčovi je nastavený automatický 4 frejmový „packet loss“ čo balansuje zápas. Lenže bug spôsobuje to že jeden z hráčov má tento packet loss zvýšený na 15 frejmov, čo samozrejme znamená to, že umelo laguje a mešká za druhým hráčom. A to v žánri, kde je ukrutne dôležité, aby sa to nedialo.
Troy Cannon, tvorca softvéru GGPO a Mike Z, tvorca hry Skullgirls niekoľko dní po pôvodnom vydaní hry zistili v čom je problém a bombardovali Capcom s týmito informáciami. Lenže ten ich buď ignoroval, alebo skutočne nevedel ako to má opraviť a tak to obaja zobrali do vlastných rúk.
Výsledkom ich dvojdňového snaženia je fix, ktorý tento bug úplne odstráni. A to dokonca tvrdia, že keby mali k dispozícii zdrojový kód hry, tak oprava by pravdepodobne trvala približne 30 minút. Tento fix si tak môžete stiahnuť aj vy a to na tomto odkaze.
Tvorcovia fixu však upozorňujú, že tento fix spôsobuje problémy, pokiaľ sa snažíte hrať cez cross-play (jeden hráč hrá na PC a druhý na PS4) a preto odporúčajú hrať výlučne proti iným PC hráčom.