Dnes sú naplánované streamy Microsoftu, ktoré odhalia rôzne novinky do DirectX a raytracingu. Rôzne informácie sa už objavili predčasne, poďme si ich zhrnúť.
Microsoft a Nvidia opäť spojili sily a ukazujú nám vylepšenia, ktoré ponúknu v novej generácii. Asi najzásadnejšou novinkou je vylepšený DirectX 12 Ultimate a aktualizovaný raytracing v podobe DXR 1.1, a to všetko aj s podporou AMD kariet.
DirectX 12 Ultimate
Nové funkcie a vylepšenia nám umožnia zefektívniť herné enginy a opäť zlepši ich vizuál. Počítajte s podporou Variable Rate Shading, Mesh Shaders, Sampler Feedback a samozrejme DirectX Raytracing.
- Variable Rate shading (VRS) – Už známa vec, ktorá zabezpečí, že sa nebudú renderovať rovnakou kvalitou nepotrebné shadre.
- Mesh Shaders – Cez Mesh Shadery v GPU dokáže vylepšiť detaily objektov.
- Sample freedback – Obmedzí stutteringu obrazu, zlepší vizuál a nahrávacia časy. V zásade zabezpečuje efektívnejšie nahrávanie potrebných textúr.
- DirectX Raytracing – aktualizácia už zabehnutého raytracingu, teraz vo verzii DXR 1.1. Má zabezpečiť rýchlejšie výpočty a tým pádom aj vizuál. Podporovať ho budú všetky súčasné RTX karty a rovnako tak aj chystaná RDNA2 architektúra od AMD.
{embed_video //youtu.be/QvIXvF6r–A}
AMD RDNA 2 Microsoft DirectX Raytracing
Aj AMD pripravila prvú ukážku ich raytracingu na RDNA2 pod DirectX 12 Ultimate. Samotná RDNA2 architektúra bude podporovať DXR 1.1 raytracing a ďalšie spomínané funkcie. Už dlhšie vieme, že PlayStation 5 a Xbox Series X budú postavené na RDNA2, takže tieto technológie dostanú obe konzoly.