Nekonečne veľa peňazí na kvalitné hry nestačí.
Amazon a Google. To sú dve spoločnosti, ktoré sa snažia (zatiaľ neúspešne) pretlačiť do herného biznisu. Peňazí majú dostatok a herný priemysel je príliš lukratívny (a v budúcnosti bude ešte lukratívnejší) na to, aby odolali.
Do celého procesu však obe firmy vstúpili dosť odlišným spôsobom. Zatiaľ čo Google pripravil streamovaciu službu Stadia a až teraz tvorí infraštruktúru vlastných štúdií, tak Amazon najprv vytvoril vlastné štúdiá (pod hlavičkou Amazon Game Studios) a tento rok plánuje predstaviť svoju streamovaciu platformu a samozrejme…vlastní Twitch.
Produkcia ich štúdií je však dosť chabá. MMORPG New Worlds je vo vývoji veľmi dlhú dobu a reputáciu mala zachrániť hra Crucible od štúdia Relentless Studios. Lenže tá je totálnym zlyhaním.
Hra vyšla koncom mája, no takmer okamžite sa začali množiť negatívne recenzie a hráči hru húfne opúšťali. A dnes? Hra má počas „peak“ hodín menej ako 200 hráčov, čo sa dá považovať za efektívne mŕtvu hru.
Takéto zlyhanie tak musel adresovať Amazon a aj samotné štúdio a tí ohlásili, že počnúc dnešným dňom hru stiahnu z predaja na Steame. Hra tak bude od-vydaná a presunutá opäť do fázy uzavretej bety. Štúdio prezradilo, že ostane verné roadmape, ktorá je zverejnená v službe Trello a budú prijímať spätnú väzbu od hráčov.
Uvidíme teda, ako pôjde štúdiu prerábanie hry. Ide však o ďalší prípad, keď spoločnosť vydala niečo, čo zjavne nie je pripravené (ehm Artifact, ehm Anthem) a asi zďaleka nebude posledný. Je zrejmé, že nekonečné množstvo peňazí vám nedajú schopnosť vytvoriť skvelú hru, čo sa postupne učí aj Amazon.