Šéf vývoja Star Citizen: Nechcem robiť kompromisy len preto, že vývoj trvá dlho

Šéf vývoja Star Citizen: Nechcem robiť kompromisy len preto, že vývoj trvá dlho

 

Rýchlosť vývoja a Star Citizen veľmi dokopy nejdú.

Aj keď hráči sa neustále vyzbieravajú na vývoj ambicióznej hry Star Citizen stovkami miliónov dolárov, tak okrem toho je hra aj terčom posmeškov ostatných. A úprimne, ani sa im nie je čo diviť. Vydanie hry totiž malo pôvodne prebehnúť ešte v roku 2014, no odvtedy záber hry rastie, rastú aj nové prvky, no dátum vydania je v nedohľadne. A to vrátane kampane Squadron 42.

Cloud Imperium Games je teda často podrobované kritike a občas už dochádza trpezlivosť aj tým, ktorí do hry investovali nemalé peniaze. Šéf štúdia Chris Roberts si však z toho ťažkú hlavu nerobí.

Mojim najväčším sklamaním je, že moderný internetový diskurz obsahuje veľa cynizmu, špeciálne na fórach alebo na debate na Reddite a ľudia jednoducho automaticky predpokladajú najhoršie. Keď chýba v hre nejaká fíčura, alebo sa niekde vyskytne bug alebo niečo mešká, tak je to preto, že vývojári klamali a sú nekompetentní namiesto toho, aby predpokladali, že veci trvajú dlhšie, ako sa pôvodne plánovalo. Vývojári sú na druhej strane optimistickí. Budujú niečo, čo ešte vybudované nebolo. No tým, že sú optimistickí, tak často nevedie predpokladať problémy, ktoré pri vývoji môžu nastať, no to neznamená, že klamú a sú neschopní.“

Každý v CIG je nadšený, že môže pracovať na Star Citizen, najprepracovanejšej MMO hre a každý z nich pracuje tvrdo, aby dosiahol čo najviac. Keby sme vedeli vyvíjať rýchlejšie, urobili by sme to. Tiež sme z toho niekedy frustrovaní. Plánujeme a snažíme sa odhadovať, ako dlho bude trvať implementácia určitých funkcií do hry. Manažment nám nediktuje, čo a kedy máme robiť, iba si určujeme priority vývoja. Hra však rastie a preto rastie aj potreba podpory údržby existujúceho obsahu, čo môže ukrajovať z možností pri vývoji nového obsahu, čo znamená, že musíme nájsť balans medzi pridávaním nového obsahu a manažovaním existujúceho.“

Toto je hra o ktorej som sníval celý život. Teraz som v pozícii, aby som ju mohol spraviť a nie som ochotný robiť kompromisy len preto, že vývoj trvá dlhšie, ako som si pôvodne predstavoval. Som však za to, aby sme vylepšovali súčasnú hru, pretože Star Citizen je už v mnohých ohľadoch zábavný, aj keď nie je tak stabilný a bez bugov, ako by som si predstavoval.“

„Môžem vám sľúbiť, že hrateľnosť, ktorú som sľúbil nie je iba snom a taktiež nebude trvať 10-20 rokov, pokiaľ bude v hre. Popisujem systémy, ktoré sú v hre a na ktorých pracujeme a niektoré sme dokonca ukázali.“

Zdroj: CIG

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk