Masívne nárasty aj vďaka COVIDu.
Spoločnosť Valve, prevádzkovať digitálnej distribučnej platformy Steam sa v rozsiahlom blogovom príspevku pokúsil o čo možno najprehľadnejšie zhrnutie minulého roka na Steame. Ten bol pre Valve veľmi úspešný a prakticky všetky metriky postupne narastali.
Počet aktívnych mesačných používateľov na Steame sa vyšplhal na 120 miliónov, pričom denne sa na Steam prihlási 62,6 milióna hráčov a rekord Steamu v podobe počtu užívateľov naraz má hodnotu 24,8 milióna hráčov. Títo hráči urobia v priemere 2,6 milióna nákupov mesačne, čo je nárast o 21,4% oproti roku 2019. Pandémia zas priklincovala hráčov k obrazovkám a priemer odohraných hodín v hrách sa zvýšil o 50,7%.
Steam ponúkol hráčom 7 veľkých herných výpredajov, pričom hlavne tie na konci roka zlomili rekordy v tržbách na predaných hrách. Steam sa taktiež sústredil na objavovanie nových hier a to cez tri verzie Steam Game Festivalu, ktorý postupne rástol na popularite a počas jesennej edície si hráči vyskúšali 5,1 milióna demoverzií hier.
16 miliónov hráčov sa podieľalo na zbieraní Steam points, pričom v obchode sa objavilo 98 tisíc rôznych predmetov a hráči získali 99 miliónov takýchto predmetov. Steam taktiež do ponuky pridal prvú predplatenú službu v podobe EA Play.
Cez Steam Labs Valve otestovalo a implementovalo množstvo vylepšení, ako napríklad Play Next, Interactive Recommender, Community Recommendations, Exploring Sales či Chat Filtering.
Rástol aj segment VR, ktorý sa zaslúžil o 104 miliónov „sedení“ a 1,7 milióna hráčov sa stalo novými majiteľmi VR setov. Tržby VR segmentu vzrástli o 71% a VR hry medziročne stúpli o 30% z hľadiska odohraného času. Samozrejme, veľkú zásluhu na tom mala najúspešnejšia VR hra minulého roka, Half-Life: Alyx.
46,6 milióna hráčov na Steame použilo počas posledných 12 mesiacov gamepad, ktorý bol použití pri 1,68 miliardách herných posedení. To je nárast o 66,6% oproti roku 2019. Valve pridalo do Steamu oficiálnu podporu DualSense ovládača, Xbox Elite a Xbox Series X/S gamepadov.
Valve dodalo hráčom 25,2 exabytov dát čo je v prepočte približne 26 424 115 200 000 Terabytov. Aj tu zažil Steam masívny nárast oproti roku 2019 (približne 16 miliónov exabytov). Samozrejme, najväčší nápor zažil Steam pred vydaním Cyberpunku 2077, ktorý sa zaslúžil o sťahovanie 52Tbps (Terabytov za sekundu).
Steam vyriešil v roku 2020 13 miliónov žiadostí o podporu zo strany hráčov a Valve neustále tento tím rozširuje.
A aké sú priority Valve na rok 2021? V prvom rade to bude oficiálne spustenie Steamu Číne. Valve chce taktiež zlepšiť užívateľský zážitok z používania Steamu, zmeny v Steam Mobile aplikácii, vylepšiť program Steam Points a podporu Linuxu a nové nápady v službe Steam Labs.