Odľahčenie práce pre vývojárov.
DLSS je jednoducho skvelá technológia. Pre tých, ktorí nemali tú česť, tak DLSS je skratka pre Deep learning super sampling a ide o technológiu poháňanú umelou inteligenciou, ktorá dokáže upscalovať obraz takmer na nerozoznanie od natívneho rozlíšenia. Aby som zjednodušil a uviedol príklad, DLSS 2.0 (súčasná verzia) dokáže renderovať hru v 1080p a upscalovať do 4K, pričom hra následne vyzerá takmer na nerozoznanie od natívneho 4K rozlíšenia. Prínos je jasný. Vysoký framerate bez dopadu na vizuálnu kvalitu.
Prečítajte si tiež
Nvidia Ray Tracing a DLSS 2.0 v Cyberpunk 2077 dávajú zmysel
DLSS má však dve problémy. Prvým z nich je to, že ide o technológiu exkluzívnu pre Nvidia karty (AMD pracuje na vlastnej technológii s názvom FidelityFX Super Resolution) a tým druhým je relatívne slabá podpora z hľadiska počtu hier.
Developers using @UnrealEngine 4 can now access #DLSS as a plugin for UE4 4.26. With DLSS, developers can enjoy great scaling across all GeForce RTX GPUs and resolutions, including the new ultra-performance mode for 8K gaming. Download today through the UE Marketplace. #GameDev
— NVIDIAGameDev (@NVIDIAGameDev) February 11, 2021
Nvidia však bojuje hlavne v tej druhej oblasti a dnes oznámila krok, ktorý bude možno práve tým prelomovým krokom pre podporu tejto technológie v hrách. DLSS sa totiž oficiálne dostal priamo do Unreal Engine 4 vo verzii 4.26. To znamená, že vývojárom, ktorí používajú na vývoj práve tento engine stačí stiahnuť jeden plugin a teoreticky by vedeli okamžite rozbehnúť podporu tejto technológie. A vzhľadom na to, že Unreal Engine patrí medzi najrozšírenejšie enginy, tak toto môže priniesť veľké benefity pre hráčov.
Teraz tak doslova nič nebráni vývojárom na tomto engine, aby DLSS používali. A nakoľko podpora DLSS sa prenesie aj do Unreal Engine 5, tak to isté platí aj pre budúce hry na tomto engine.
Nvidia taktiež pridala podporu tzv. Ultra Performance módu pre DLSS, ktorý dokáže rekonštruovať 1080p obraz až do 8K rozlíšenia.
Prečítajte si tiež