Zažije skvelá technológia DLSS boom? Nvidia pridala priamu podporu technológie do Unreal Enginu

Zažije skvelá technológia DLSS boom? Nvidia pridala priamu podporu technológie do Unreal Enginu

 

Odľahčenie práce pre vývojárov.

DLSS je jednoducho skvelá technológia. Pre tých, ktorí nemali tú česť, tak DLSS je skratka pre Deep learning super sampling a ide o technológiu poháňanú umelou inteligenciou, ktorá dokáže upscalovať obraz takmer na nerozoznanie od natívneho rozlíšenia. Aby som zjednodušil a uviedol príklad, DLSS 2.0 (súčasná verzia) dokáže renderovať hru v 1080p a upscalovať do 4K, pričom hra následne vyzerá takmer na nerozoznanie od natívneho 4K rozlíšenia. Prínos je jasný. Vysoký framerate bez dopadu na vizuálnu kvalitu.

DLSS má však dve problémy. Prvým z nich je to, že ide o technológiu exkluzívnu pre Nvidia karty (AMD pracuje na vlastnej technológii s názvom FidelityFX Super Resolution) a tým druhým je relatívne slabá podpora z hľadiska počtu hier.

Nvidia však bojuje hlavne v tej druhej oblasti a dnes oznámila krok, ktorý bude možno práve tým prelomovým krokom pre podporu tejto technológie v hrách. DLSS sa totiž oficiálne dostal priamo do Unreal Engine 4 vo verzii 4.26. To znamená, že vývojárom, ktorí používajú na vývoj práve tento engine stačí stiahnuť jeden plugin a teoreticky by vedeli okamžite rozbehnúť podporu tejto technológie. A vzhľadom na to, že Unreal Engine patrí medzi najrozšírenejšie enginy, tak toto môže priniesť veľké benefity pre hráčov.

Teraz tak doslova nič nebráni vývojárom na tomto engine, aby DLSS používali. A nakoľko podpora DLSS sa prenesie aj do Unreal Engine 5, tak to isté platí aj pre budúce hry na tomto engine.

Nvidia taktiež pridala podporu tzv. Ultra Performance módu pre DLSS, ktorý dokáže rekonštruovať 1080p obraz až do 8K rozlíšenia.

Zdroj: Nvidia

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk