Takmer dokončená, no nikdy nevydaná.
Príbeh hry Six Days in Fallujah je veľmi zaujímavý. Išlo o hru od spoločnosti Konami, ktorá bola inšpirovaná reálnou udalosťou – Druhou bitkou pri meste Fallúdža, ktorá sa odohrala v roku 2004 počas Vojny v Iraku. Vývojári si dokonca na pomoc pri jej vývoji privolali vojakov, ktorí sa bitky reálne zúčastnili, aby vytvorili čo možno najautentickejšiu hru.
Hra však nebola nikdy vydaná. A nie preto, že by vývojári a Konami nechceli. Ale kvôli tomu, že sa na nich zosypala kritika zo strany médií, Britských vojenských veteránov a rôznych proti-vojenských skupín. Podľa nich totiž hra oslavovala a trivializovala násilie, ktoré sa odohrávalo v Iraku. Táto kritika vystrašila vedenie Konami do takej miery, že celý projekt zrušili napriek tomu, že hra bola takmer dokončená: „Prakticky Konami v Japonsku si uvedomilo, že majú v rukách kontroverznú hru a zrazu ukončili podporu,“ povedal originálny producent hry James Cowgill.
Teraz sa však hra nečakane vracia. Vydavateľ Victura oznámil, že Six Days in Fallujah príde v priebehu tohto roka na PC a konzoly. Za vývojom hry tentokrát stojí štúdio Highwire Games, ktoré založili veteráni štúdia Bungie, Jamie Griesemer, Jared Noftle a Marty O’Donnell.
Zástupcovia spoločnosti Victura tvrdia, že spolupracovali s vojakmi, ktorí sa priamo zúčastnili tejto bitky a chcú hráčom priniesť taktickú vojenskú hru, ktorá porozpráva ich príbeh. Počas vývoja oslovili vyše 100 vojakov a civilov aj z Iraku, aby sa s nimi podelili o príbehy, fotografie a videozábery: „Je ťažké pochopiť aké sú boje cez ľudí, ktorí tam nikdy neboli a hovoria zážitku, ktorí nikdy nezažili. Táto generácia ukázala obetavosť a odvahu v Iraku a to rovnako pozoruhodne, ako v minulosti. A ponúkli nám ostatným nový spôsob chápania jednej z najväčších udalostí tohto storočia. Je čas vyzvať zastarané stereotypy toho, čo môžu videohry predstavovať,“ povedal šéf Victure Peter Tamte.