Komu sa nelení…
GTA V je oprávneným terčom rôznych vtipov a to kvôli neuveriteľne dlhým nahrávacím obrazovkám naprieč všetkými platformami. Príprava kávy, umytie okien, navarenie obedu – to všetko sú činnosti, ktoré pohodlne stíhate ešte predtým, ako vás hra pustí cez nahrávacie obrazovky do hry.
Zdá sa však, že dlhá nahrávacia obrazovka je skôr dôsledkom bordelu v kóde hry, ako pomalosťou našich diskov. A ak neveríte nám, tak vás možno presvedčí používateľ tostercx, ktorému sa úpravou kódu podarilo skrátiť dĺžku nahrávacích obrazoviek o takmer 70%.
Svoj upravený kód zverejnil na GitHube, no upozorňuje, že ide skôr o dokázanie konceptu a nie je určený na bežné používanie. Zverejnil však vysvetlenie, prečo má GTA V/GTA Online taký problém s dĺžkou nahrávacích obrazoviek.
Podľa neho to súvisí s katastrofálne optimalizovaným kódom. Počas nahrávacích obrazoviek sa totiž kontroluje 10MB JSON súbor, ktorý obsahuje 63 tisíc položiek. Lenže vždy, keď sa hľadaná položka nájde v kóde, tak sa hľadanie tej ďalšej spúšťa od začiatku čo vo výsledku znamená, že na to, aby sa našli všetky položky sa musí vykonať 1 984 531 500 kontrol. A aby toho nebolo málo, tak tieto kontroly sa vykonávajú iba za pomoci jedného jadra procesora. A výsledok úprav? Nahrávacia obrazovka GTA Online sa skrátila zo šiestich na minútu a 50 sekúnd, čo je 69,4% zlepšenie.
Tostercx tvrdí, že takáto úprava by trvala jednému programátorovi Rockstaru „niečo cez jeden deň“ a aby im uľahčil prácu, tak im nechal niekoľko poznámok z ktorých môže Rockstar pri úpravách čerpať.