Známy novozélandský herný dizajnér Dean Hall je síce neodmysliteľne spätý s pôsobením v českom tíme Bohema Interactive a vývojom DayZ, no vývojár v súčasnosti vedie vlastné herné štúdio s názvom RocketWerkz.
Dean možno survival projekt DayZ opustil, no žánru ostal verný aj na novom pracovisku. Debutovou hrou RocketWerkzu má byť totiž práve hra zo žánru boja o prežitie s názvom Icarus, ktorú si pred nedávnom vyskúšalo niekoľko vybraných herných médií.
Jedným z takýchto novinárov bol aj redaktor magazínu PCGamer Christopher Livingston, ktorý sa Halla spýtal, či hral Valheim – ďalšiu survival novinku, ktorú si po niekoľkých týždňoch od uvedení do fázy „Early Access“ kúpilo na Steame neuveriteľných šesť miliónov používateľov.
Asi nikoho neprekvapí, že odpoveď bola kladná – koniec koncov, keby ste pracovali na vlastnej survival hre, asi si nenecháte ujsť príležitosť vyskúšať aktuálny hit a možno sa ním aspoň sčasti inšpirovať. Halla a jeho tím však očividne Valheim zaujal viac než len po pracovnej stránke, pretože mu vraj venovali „veľmi veľa“ času, napísal PCGamer.
Ťažko povedať, či si Dean niečo z Valheimu pri vývoji hry Icarus požičia, no isté je, že procedurálne generovaný svet to nebude. V Icaruse je totiž mapa tvarovaná „ručne“, aby mali hráči pocit, že skutočne objavujú nové veci.
„Viete, problémom generovaných svetov je, že keď navštívite jeden typ biómu, akoby ste už videli všetky,“ myslí si bývalý vývojár českej Bohemie Interactive.
Okrem Valheimu si Dean Hall „odžil“ svoje aj vo svete ďalšej populárnej survivalovky, hry ARK: Survival Evolved; v tomto prípade však, aspoň podľa vlastných slov, preferoval sólo mód.
Prečítajte si tiež