Herné štúdiá či vydavatelia hier, ktorí doteraz získavali 70 % z celkového zisku za predaj kópií ich produktov v oficiálnom obchode Microsoft Store, budú od 1. augusta dostávať o 18 % financií viac.
Podľa Jasona Beaumonta z Microsoftu nemá táto novinka žiadny skrytý význam alebo nejaký „háčik“. Spoločnosť podľa neho chce skrátka prejaviť vývojárom PC hier uznanie. Takáto nevídaná štedrosť by vraj štúdiám mala umožniť prinášať na trh ešte viac nových titulov.
Ako pripomína portál pcgamesn.com, šéf divízie Xbox Phil Spencer už v minulosti vyhlásil, že jeho ultimátnym cieľom je čo najväčšia hrateľnosť, vždy a všade. V prípade zeleného tímu teda zjavne ide konzolové hranie bok po boku s platformou PC. Ale hej, to predsa nie je prekvapenie; Windows 10 je po hernej stránke doposiaľ najintuitívnejším operačným systémom od Microsoftu. Je teda logické, že keď má jedna firma pod strechou hneď dve silné herné platformy, nebude sa snažiť jednu preferovať, ale skôr bude hľadať spôsoby, ako pri sebe môžu existovať bez vzájomného parazitovania.