Veľa slov, málo nových informácií.
BioWare má za sebou veľmi turbulentné roky. Zlaté časy (z komerčného hľadiska) v podobe hier ako Dragon Age: Origins či Mass Effect 2 vystriedali roky temna v podobe Mass Effect Andromeda a Anthem. A aj keď niektorí hráči už stratili vieru v štúdio, tak nový šéf Gary McKay sa vydal na misiu presvedčiť nás, že BioWare má v sebe stále to čaro…
V novom blogovom príspevku ozrejmil, čo sa v súčasnosti v štúdiu deje. Ešte predtým sa však pochválil minuloročným úspechom Mass Effect: Legendary Edition. Táto kolekcia zjavne zarezonovala u hráčov a pripomenula presne tie zlaté časy, vďaka ktorým BioWare kedysi patrilo k najlepším RPG vývojárom na svete.
McKay priznal, že vývoj hier počas pandémie COVID je veľmi komplikovaný, no štúdiu sa konečne podarilo adaptovať sa. Táto nečakaná udalosť však zo sebou priniesla aj jednu veľmi dôležitú zmenu. BioWare sa rozhodlo prijímať do štúdia vývojárov bez nutnosti sťahovania sa do priestorov štúdia, ktoré sú v Edmontone a Austine. Samozrejme, toto uvoľnenie pravidiel nebude platiť pre všetky pozície, no ukazuje to iba na fakt, že herný priemysel sa posúva a tzv. remote work bude v budúcnosti bežnou súčasťou AAA vývoja.
Podľa McKaya je „získanie dôvery späť“ najväčšou prioritou štúdia v budúcnosti. Čo však Mass Effect a Dragon Age 4? Tu sme sa veľa podrobností nedozvedeli. McKay iba skonštatoval, že na oboch hrách sa „tvrdo“ pracuje, no dozvedeli sme sa, že Dragon Age 4 „je zážitkom pre jedného hráča, ktorý je vystavaný tak, aby na vašich rozhodnutiach záležalo,“ čo vlastne iba potvrdilo predchádzajúce informácie, že EA umožnilo štúdiu BioWare odstrihnúť z hry všetky multiplayerové a live service súčasti.
Kedy sa však dočkáme týchto hier, to je otázka na ktorú nepoznáme odpoveď.