Vyjadrenie priamo od Valve.
Zatiaľ čo Nintendo už dlhý čas ignoruje problémy s tzv. stick driftom na Joy-conoch Nintendo Switch konzol (a ako dôsledok majú na krku súdny spor), tak pri odhalení Steam Decku vyjadrilo mnoho hráčov podobné obavy. O to väčší problém by to mohlo spôsobiť vzhľadom na to, že časti ovládacieho mechanizmu sa na Steam Decku nedajú oddeliť od displeja, ako je tomu pri Switchi čo by ešte viac komplikovalo prípadnú výmenu alebo opravy.
Valve však na tieto obavy reagovalo vyhlásením, že analógovým páčkam venovali špeciálnu pozornosť, aby sa problém so stick driftom neobjavoval, no ako to už v takýchto prípadoch býva, bolo potrebné počkať si na reálne skúsenosti zákazníkov.
Tie prišli a spočiatku to vyzeralo, že Valve má na krku problém. Niektorí užívatelia totiž začali hlásiť stick drift už po niekoľkých hodinách používania a to pochopiteľne vzbudilo obavy u ďalších ľudí, ktorí si Steam Deck objednali.
Našťastie, tento príbeh mal šťastné vyvrcholenie. Zatiaľ. UX dizajnér Valve Lawrence Yang totiž na sociálnej sieti Twitter potvrdil, že tzv. stick drift nie je hardvérového ale softvérového pôvodu a na jeho nápravu bude stačiť aktualizácia firmvéru. Problémom bola regresia tzv. mŕtvých zón a ak teda máte Steam Deck, tak vaše páčky by mali vporiadku.
Hi all, a quick note about Steam Deck thumbsticks. The team has looked into the reported issues and it turns out it was a deadzone regression from a recent firmware update. We just shipped a fix to address the bug, so make sure you’re up to date.
— Lawrence Yang (@lawrenceyang) March 2, 2022