Čo sa deje?
Počas The Game Awards 2021 sme sa dočkali ohlásenia hry Star Wars Eclipse od štúdia Quantic Dream, ktoré je známe vďaka príbehovým hrám ako Heavy Rain, Beyond: Two Souls…
Ohlásenie hry sa stretlo s nadšením hernej komunity a určite niektorí z vás už netrpezlivo očakávajú, kedy sa budú môcť pustiť do hrania. V tomto prípade vás však nepotešíme, pretože hra tak skoro určite nepríde.
Insider Tom Henderson totiž prezradil, že v súčasnosti mieri Quantic Dream na vydanie v roku 2027, čo je šesť rokov od prvotného ohlásenia hry. Prečo sa však štúdio rozhodlo ohlásiť hru tak skoro, keď vlastne ešte nemá v rukách nič ohľadom hry samotnej?
AAA herný priemysel má totiž veľký problém s nedostatkom kvalifikovaných vývojárov. Preto používajú skoré ohlásenia hier na to, aby prilákali do svojho štúdia nový talent. Preto napríklad Bethesda ohlásila The Elder Scrolls VI v roku 2018, preto sme sa minulý rok dočkali ohlásenia hry Wolverine a preto EA v tomto roku ohlásilo, že pracuje rovno na troch Star Wars hrách. Pretože kvalifikovaná pracovná sila sa najíma jednoduchšie v prípade, ak máte niečo, čo by ste im ukázali. Preto sa takéto ohlasovanie hier stane v budúcnosti pravdepodobne bežnou praxou.
Navyše, Quantic Dream má k tomu ďalší problém. Štúdio totiž čelilo v posledných rokoch obvineniam zo sexuálneho obťažovania a toxického pracovného prostredia, čo taktiež určite nepomáha snahám vedenia expandovať. To v kombinácii s nedostatkom voľnej kvalifikovanej pracovnej sily spôsobuje, že štúdiu sa nedarí prijímať také množstvo nových vývojárov, ako by potrebovali, čo neustále odďaľuje možný dátum vydania. Štúdio má v súčasnosti 67 voľných pracovných pozícii v Paríži.
Podľa informácií Hendersona po dokončení „fušky“ pre Sony, ktorá pozostávala z troch hier (Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human) vedenie Quantic Dream hľadalo investora, ktorý by štúdio odkúpil, no zatiaľ sa záujemca nenašiel – menšinový podiel však kúpil čínsky Netease. Vzhľadom na dnešný stav herného priemyslu by však asi nebolo prekvapením, ak by štúdio naozaj skončilo v rukách veľkého vydavateľstva.