Ak na to máte hardvér.
Microsoft nedávno ohlásil, že technológia DirectStorage, ktorá vznikla pri tvorbe konzol Xbox Series X/S prichádza na PC a vývojári tak môžu začať s implementáciou tejto technológie do svojich hier. A jednou z prvých hier, ktoré budú používať DirectStorage je chystaná akčná RPG hra Forspoken od Luminous Productions.
A vývojári hry sa nám už stihli pochváliť s tým, aké benefity prinesie DirectStorage do tejto hry. Výsledkom toho je, že nahrávacia obrazovka Forspoken pri použití NVMe SSD Disku bude trvať niečo vyše jednej sekundy oproti desiatim sekundám bez DirectStorage.
Vývojári prezradili, že z DirectStorage budú mať najväčší úžitok hráči, ktorí majú NVMe SSD disk s rýchlosťou aspoň 5000MB/s čo už začína byť v PC hernom svete celkom solídnym štandardom a na trhu sa nájdu aj o dosť rýchlejšie disky.
V prezentácii technický šéf Luminous Teppei Ono prezradil, že nahrávacia obrazovka Forspoken potrebuje na pozadí nahrať približne 20 tisíc súborov o celkovej veľkosti 4,5GB. DirectStorage prináša masívne zlepšenia hlavne pri narábaní s veľkým množstvom malých súborov a výsledkom je masívne skrátenie nahrávacích obrazoviek oproti štandardnému Win32 API.
DirectStorage je však dostupný iba pre majiteľov Windows 11 a na starších operačných systémoch Microsoftu podporovaný nebude. Ono podotkol, že aj tento systém sa dá ešte vylepšiť a to tým, že grafický čip by vedel dekompresovať súbory a nezaťažoval by tým procesor (Microsoft má v pláne pridať túto možnosť, no zatiaľ nie je jasné kedy). Toto by dokázalo skrátiť nahrávacie obrazovky ešte viac a navyše by to uvoľnilo zdroje procesora, ktorý tak môže byť využívaný inak.
Forspoken príde na PC a PlayStation 5 11. októbra.