Štúdio je naozaj zaneprázdnené.
Tak toto je celkom milé prekvapenie. Fínske štúdio Remedy oznámilo, že sa dohodlo so spoločnosťou Rockstar Games na vývoji remakov kultových prvých dvoch hier zo série Max Payne. Povolenie Rockstaru bolo nutné, nakoľko práve táto spoločnosť je držiteľom licencie na značku Max Payne napriek tomu, že práve Remedy vytvorilo tieto hry.
Celá dohoda je celkom fascinujúca, pretože celú kreatívnu stránku projektu bude mať na starosti Remedy, no aj Rockstar bude do projektu zainteresovaný. Navyše, Remedy sa dohodlo, že z projektu neuvidí ani cent, pokiaľ nebudú zaplatené poplatky štúdiu Rockstar Games a až po ich naplnení poputujú peniažky na konto fínskeho štúdia.
Hry prídu na trh ako jeden kompletný balíček určený pre platformy PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5 a budú postavené na Northlight engine na ktorom fungujú aj hry Quantum Break a Control.
Podľa Remedy je rozpočet tohto remaku odhadovaný na úroveň „štandardnej AAA hry štúdia Remedy“ a nakoľko vývoj Control stál 40 miliónov €, tak pri tejto kolekcii môžeme rátať s podobnou sumou.
Remedy tak v súčasnosti vyvíja doslova kvantum projektov. Okrem tohto remaku Max Payne hier totiž vyvíjajú pokračovanie hier Control a Alan Wake, live service hru s označením Project Vanguard, a spin-off hry Control s označením Condor.
We’re extremely flattered that the Max Payne 1&2 announcement crashed our investor website. ❤️
Here’s an alternate link to the full press release: https://t.co/vrWYFftsQl
— Remedy Entertainment (@remedygames) April 6, 2022
Projekt je však na začiatku svojho vývoja a aj keď sa predpokladá, že jeho vývoj pôjde rýchlejšie ako pri štandardnej AAA hry, tak napriek tomu by sme hru nemali očakávať skôr ako v roku 2024.
Max Payne vyšiel v roku 2001 a jeho pokračovanie v roku 2003 a išlo o doslova revolučné hry a do dnešného dňa majú státisíce fanúšikov. Na trojke sa však už Remedy nepodieľalo a hru pripravovalo výlučne štúdio Rockstar Games.