Vydavateľ plánuje zatočiť s cheatermi.
Boj proti cheaterom na PC platforme je ako naháňanie mačky s myšou. Nikdy nekončiaci proces, pretože v momente keď vývojári vylepšia svoj anti-cheat softvér, tak cheateri zakrátko nájdu spôsob, ako ho obísť.
A preto v posledných rokoch badať snahu tvorcov hier, ktorá vyústila vo fakt, že nové anti-cheat softvéri si hovejú v kerneli, čo predstavuje celkom výrazné bezpečnostné riziko. Najväčšiu kritiku zožal Riot Games za svoj Vanguard v hre Valorant, no následne sa k nemu pridal aj Activision Blizzard s Ricochet a ďalší.
A teraz sa k nim pridáva aj Electronic Arts. Vydavateľstvo totiž oznámilo nový kernel-level anti-cheat softvér s jednoduchým označením EA AntiCheat (EAAC), ktorý zažije premiéru v hre FIFA 23. Jeho úlohou je zabrániť pokusom hráčov o zmeny parametrov hry, ktoré by umožnili cheatovanie. EA prezradilo, že EAAC nebude automaticky v každej EA hre a vydavateľ bude jeho implementáciu brať „prípad od prípadu.“
„Vývojári PC cheatov sa čoraz častejšie presúvajú do kernelu a preto sme vedeli, že potrebujeme kernel-level ochranu na to, aby sme zabezpečili férové hranie a rovnocenné podmienky. Je pre nás dôležité zabezpečiť, že každý kernel anti-cheat ochrana našich hier koná so silným zameraním na súkromie a bezpečnosť hráčov, ktorí používajú PC.“
„Bohužiaľ, v posledných rokoch vidíme veľký nárast cheatov a cheatovacích techník fungujúcich v kerne móde, takže jediný spoľahlivý spôsob detekcie a blokovania je to, že naša ochrana bude fungovať v rovnakom prostredí,“ prezradila členka Game Security and Anti-cheat tímu EA Elsie Murphy.
Zároveň ubezpečila, že EAAC nezbiera žiadne informácie o užívateľoch, ktoré nie sú spojené s EA hrami alebo s anti-cheat ochranou.