Návrat ku koreňom?
DICE to s Battlefield 2042 pokašľalo. Minimálne pri vydaní. Odhliadnuc od masívneho množstva bugov a technických problémov, ktoré sú pri vydaní nových Battlefield hier bežnou realitou, sa však 2042 „zaskvela“ aj dizajnovými rozhodnutiami pri ktorých si fanúšikovia série kládli otázku „prečo?“
Tým máme na mysli primárne elimináciu štandardných herných tried v prospech „hero“ postáv, pričom je viac ako zrejmé, kde sa DICE inšpirovalo. Tento masívny neúspech si odnieslo vedenie štúdia, ktoré postupne z DICE poodchádzalo a EA vložilo celú sériu do rúk zakladateľa a šéfa Respawnu Vinca Zampellu (Titanfall, Apex Legends).
A ten v rozhovore pre Barrons priznal, že DICE (a EA) sa pri dizajnovaní 2042 poriadne seklo: „Myslím si, že sa vydali cestou, ktorá je príliš vzdialená od toho, čím by Battlefield mal byť. Skúsili niekoľko vecí, ktoré boli možno príliš ambiciózne – zvýšenie počtu hráčov atď. A nemyslím si, že strávili dostatok času iteráciou hry, kde by hľadali „zábavu.“
„Nebola to úplne zlá myšlienka. Spôsob ktorým sa nastavili a spôsob, ktorým to priniesli im však neumožnil nájsť najlepšie veci na týchto konceptoch.“
DICE teraz upravuje všetky „zlé“ rozhodnutia – hra sa opäť začala venovať primárne bitkám 32vs32 a v tretej sezóne čaká hráčov návrat herných tried. A je zrejmé, že v ďalšej Battlefield hre, ktorej sa určite dočkáme, sa herné triedy budú nachádzať hneď pri vydaní.
Zampella tak v súčasnosti manažuje značku, ktorú majú na starosti štyri štúdiá – DICE pokračuje spolu so štúdiom Ripple Effect v podpore Battlefield 2042 a popri tomu údajne už kujú novú hru v sérii, zatiaľ čo nedávno predstavené štúdio Ridgeline Games pracuje na zážitkoch pre jedného hráča. A štúdio Industrial Toys pracuje na Battlefield hre pre smartfóny.
Prečítajte si tiež