Stratégia, ktorá sa vypláca?
Epic je jednou z mála spoločností, ktoré sa postavili nadvláde Steamu na poli digitálnej distribúcie na PC. A nakoľko Steam má na PC trhu tak efektívny monopol, tak Epic bojuje prakticky jediným možným spôsobom – ponúknutím hier, ktoré na Steame nie sú, čiže exkluzivitami.
A aj napriek tomu, že Epic Games Store je stále malou kvapkou v oceáne PC digitálnej distribúcie, tak Epic plánuje v tejto taktike pokračovať, čo potvrdil šéf Epic Games Tim Sweeney. Ten zároveň potvrdil, že aj keď exkluzivít bude v najbližšom období menej, tak spoločnosť sa snažila vybrať hry, ktoré budú mať najväčšiu odozvu: „Našu stratégiu skutočne zdokonaľujeme na základe toho, čo sa nám osvedčilo pri predchádzajúcich uvedeniach na trh a čo sa nám naopak nepodarilo," povedal Sweeney. "Hŕstka veľkých exkluzivít naozaj pohla s trhom... a pri menších hrách, najmä tých, ktoré mali menšie publikum, ktoré bolo zvyčajne na Steame, sme zistili, že veľa týchto hráčov nebolo ochotných prejsť na túto službu.“
Sweeney prezradil, že doteraz bol najväčším exkluzívnym hitom Borderlands 3 a ten dokonca prekonal očakávania.
Čo to teda znamená v praxi? Že Epic bude naďalej platiť milióny vývojárom, aby svoje hry udržali exkluzívne na Epic Games Store po určitú dobu. Dokonalým príkladom je chystaná zombie akcia Dead Island 2. A následne bude Epic dúfať, že hráči zostanú nakupovať v Epic Games Store.
Druhou kategóriou sú hry, kde sa Epic spolupodieľa na vydavateľskej činnosti a pre tieto hry platí, že sa na Steame ukážu až oveľa oveľa neskôr. Ak vôbec. Epic napríklad financuje vývoj Alan Wake II od Remedy, novú hru od tvorcov Inside a taktiež aj novú hru od štúdia genDesing, ktoré tvoria bývalí vývojári The Last Guardian. Dokopy Epic v súčasnosti financuje vývoj 14 hier – jednu od tvorcov PC Building Simulator 2, nové hry od tvorcov Fall Guys a ďalšie, ktoré budú predstavené počas marcového GDC.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!