Želanie ostalo nevyslyšané.
Scenárista trilógie Mass Effect a režisér Mass Effect: Andromeda Mac Walters v rozhovore pre Eurogamer prezradil, že aj napriek neúspechu tejto „novej kapitoly“ série Mass Effect si želal, aby vydavateľstvo Electronic Arts umožnilo vytvorenie priameho pokračovania tejto hry.
Walters v rozhovore prezradil, že k tímu BioWare Montreal sa pripojil v roku 2014 a potvrdil, že pôvodný koncept bol systém náhodne generovaných planét na štýl No Man’s Sky. Tento dizajnový princíp však bol následne potlačený nabok, pretože podľa Waltersa kolidoval so spôsobom, ako chcelo BioWare rozprávať príbeh hry: „spôsob, akým vytvárame náš obsah, ktorý býva veľmi prispôsobený – veľa veľkých scénických prvkov a podobne. Je ťažké to preniesť do procedurálneho sveta.“
V momente, keď sa Walters pripojil k tímu, tak ten bol akurát na križovatke toho, ako chcú k tvorbe hry pristúpiť: „Nemôžeme robiť procedurálne – všetky tieto veci – a splniť všetky želania a nádeje našej fanúšikovskej základne, ktorá naozaj chce vidieť veľa z tohto príbehu napísaného na mieru určitým spôsobom.“ Ďalšou výzvou bolo, že „bolo veľa vecí, ktoré sme sa museli znovu naučiť, nanovo vymyslieť,“ čím Walters narážal na fakt, že hra na rozdiel od predchádzajúcej produkcie BioWare používala Frostbite engine.
„Pravdepodobne sme mali – pri spätnom pohľade – viac obmedziť rozsah a vykonať to, čo sme mohli, aby sme zabezpečili kvalitu. Ale boli sme aj v takej zvláštnej fáze priemyslu, keď veľa ľudí hovorilo, že kvantita je kvalita, takže sme si trochu vnútorne klamali, že ak to možno nie je také vybrúsené ako [Mass Effect 3], je to v poriadku – je to väčšie a je tu viac a je tu viac práce.“
Napriek tomu, že Andromedu označilo EA za komerčné sklamanie a hra efektívne zabila štúdio BioWare Montreal Walters vyjadril presvedčenie, že ak by dostali šancu na pokračovanie, tak by sa ukázalo zlepšenie: „Škoda len, že sme potom nemohli urobiť druhý diel,“ povedal, „pretože potom by ste naozaj videli to zlepšenie, ako sme to urobili od [Mass Effect] k [Mass Effect 2] v pôvodnej trilógii.“
Namiesto toho sa EA rozhodlo odložiť Mass Effect nabok a až po zlyhaní live service hry Anthem umožnilo štúdiu BioWare návrat k tejto známej sérii. Tá však bude príbehovo vychádzať z pôvodnej trilógie a nie z hry Mass Effect: Andromeda. Každopádne to už bude bez Waltersa, ktorý v januári ohlásil odchod z BioWare po 19 rokoch.