Po rokoch vývoja a nespočtetných odkladov sa zdá, že Blizzard konečne vydá Diabo 3. Malo by sa tak stať už 15. mája, a tak sme si pre vás mesiac pred vydaním pripravili preview založené na dojmoch z bety. Dve (video) preview sme už u nás na portáli mali, ale posledné bolo ešte v januári a od vtedy sa mnohé zmenilo. Poďme sa teda pozrieť, čo všetko je iné a ako hra momentálne vyzerá.
Celý systém na mňa zo začiatku pôsobil veľmi jednoducho, pretože po dosiahnutí novej úrovne si nezadeľujete žiadne body do vašich atribútov, ale tie sa vám automaticky zvýšia v závislosti na výbere postavy. Body nebudete zadeľovať dokonca ani do skillov, ktoré sa vám automaticky sprístupnia od určitého levelu. Vravíte si teda, že čo okrem obliekania postavy a nekonečného zabíjania potvôr budete mať na práci?
Svoj štýl môžete prejaviť výberom aktívnych skillov, ktorých môžete mať naraz iba niekoľko. Tento počet závisí od slotov, ktoré sa vám postupne po leveloch odomykajú. Začínate s dvoma – ľavé a pravé (od 2. levelu) tlačidlo myši a postupne si odomykáte ďalšie na klávesách od 1 až 4 (na leveloch 4, 9, 14, 19) . Každý skill navyše možno zlepšiť runou. K tomu všetkému si ešte môžete naviac vybrať pasívny skill, tie môžete mať naraz aktívne 3. Sloty na ne sa odomykajú na úrovniach 10, 20 a 30. Nebudem vám rozpisovať jednotlivé príklady, avšak verte mi, je z čoho vyberať a každý si nájde svoju preferovanú kombináciu.
{gallery}/article/10138/1{/gallery}
Aby toho nebolo málo, v určitom bode sa k vám pridá parťák, ktorému môžete po dosiahnutí jeho úrovní 5, 10, 15 a 20 vždy vybrať z dvojice skillov. Tiež mu môžete dať určité časti výzbroje a ak o jeho spoločnosť náhodou nestojíte, nie je problém ho nechať v meste a prípadne neskôr ho pribrať do partie znova.
{gallery}/article/10138/2{/gallery}
V hre sa nachádza aj systém kraftovania vecí, podobný tomu z MMORPG hier, avšak nevyžaduje žiadnu nudnú prácu navyše. Jednoducho vaše prebytočné magické predmety môžete nechať u kováča rozložiť na rôzne komponenty. Z tých si následne za určitý poplatok necháte vykovať iný predmet s náhodne generovanými magickými vlastnosťami. Kováč toho na začiatku v ponuke veľa nemá, avšak aj on postupuje po leveloch. Tie mu v podstate vy kupujete za peniaze, ktoré (aspoň v bete) majú pomerne veľkú hodnotu.
{gallery}/article/10138/3{/gallery}
Peňazí totiž nepadá veľa a ani na predaji bežných predmetov veľa nezískate. Väčšinu utŕžite za splnené questy a predaj magických predmetov. Prebytkom však pravdepodobne trpieť nebudete, lebo míňať sa dá na kdečo – kraftovanie predmetov, vylepšovanie kováča, na nákup predmetov z klasického obchodu a ešte aj na zväčšenie vašej truhly. Truhla tiež prešla výraznou zmenou, pretože na začiatku je úplne malá a zväčšujete si ju za poplatok, ktorý vôbec nie je zanedbateľný. Má však jednu výbornú funkciu, a to tú, že je zdieľaná pre všetky vaše postavy, a tak už nemusíte zložito riešiť to, ako dáte vynikajúci artefakt z jednej postavy na druhú.
Odpadli aj identifikačné a teleportačné zvitky, obe veci už sú „automatizované“, tzn. stačí kliknúť buď na daný predmet, alebo na ikonku town portalu (prípadne použiť klávesovú skratku) a po krátkom „kúzlení“ sa predmet identifikuje respektíve ste prenesení do mesta. Odpadáva tak nepríjemná (a nudná) situácia, kedy ste si zabudli dokúpiť zvitky a musíte bežať k najbližšiemu waypointu.
{gallery}/article/10138/4{/gallery}
Po grafickej stránke sa síce nejedná o žiaden zázrak, ale na hru sa pekne pozerá a má dobrú atmosféru. Tej napomáha aj skvelé ozvučenie a dabing postáv, s ktorým sa nestretávate síce príliš často, avšak keď už sa tak stane, rozhodne si nebudete zakrývať uši. Príbeh je rozprávaný kombinovane cez rôzne dialógy a monológy postáv (ale určite sa dočkáme aj kvalitných cut-scén), ktoré sú poväčšinou zaznamenané v knihách roztrúsených po lokáciách.
A ako sa to celé vlastne hrá? Zo začiatku som si vravel, že to už vôbec nie je Diablo a že hru pokazili, avšak čím viac času som s hrou strávil súbežne s objavovaním herného systému, uvedomoval som si, že tam stále je to zdravé a chytľavé jadro Diabla. Netrvalo teda dlho a začal som si vravieť, že ešte chvíľku, ešte dokončím tento quest, spravím nový level a až potom skončím, no veď to poznáte.. Hra je stále veľmi akčná a vynikajúce je aj to, že autori svoje sľuby splnili a hranie za každú postavu je naozaj diametrálne odlišné a bude vás baviť prechádzať „to isté“ za inú (každú) postavu. V redakcii sa nevieme dočkať príchodu Diabla 3 a vy by ste sa mali tešiť tiež, pretože aj napriek mnohým zmenám sa stále jedná o to staré dobré Diablo, avšak v modernom prevedení. Sem s tým!
{gallery}/article/10138/5{/gallery}