Hearthstone - Preview

Zavrite oči. Predstavte si svoje klasické, papierové karty zo série World of Warcraft Trading Card Game. Teraz si predstavte, ako s nimi bojujete proti hráčom on-line po celom svete. Navštívite miesta ako Orgrimmar, Pandaria či Stranglethorn. Prežijete boje najväčších hrdinov Warcraftu. 

 

Za svoje úspechy budete zbierať zlato a magický prach, vďaka ktorým získate silnejších spojencov pre svoje ciele. Budete trénovať, získavať skúsenosti, bojovať proti kamarátom a biť sa o slávu v aréne proti tým najlepším z najlepších. Teraz otvorte oči. Vitajte v Hearthstone.

Ešte pred tým, než sa pustíte do bojov so spoluhráčmi či vašimi kamarátmi, si musíte založiť battle.net konto (ak ho ešte nemáte) a stiahnuť si nový battle.net klient. Spočiatku sme boli voči tomuto faktu trochu skeptickí, ale chlapci z Blizzardu príjemne prekvapili. Hra je prehľadná, intuitívna, bez zbytočných nastavení navyše, automaticky vám opatchuje hry, ktoré mate odomknuté a stiahnuté, a od hrania vás delí len jedno kliknutie.

Len si to predstavte. Prechádzate sa po uliciach Stormwindu, keď tu odrazu vás stiahnu do najbližšej krčmy a už vás aj vyzývajú na zápas. Hneď v úvode sa dostávate do topánok Jainy Proudmore, mága, ktorý vás prevedie prvými šiestimi súbojmi. Týchto prvých pár zápasov vás oboznámi s hernými mechanikami a nedá sa preskočiť. Počas nich zažijete duely s menej či viac známymi hrdinami zo sveta Warcraftu, navyše s malým prekvapením na záver. Všetko je nahodené do už takého známeho grafického kabátu World of Warcraft, avšak vo vyššom rozlíšení a vo väčších detailoch. Vizuálne je Hearthstone hotový zákusok a animácie tento fakt príjemne dopĺňajú – sú plynulé, k veci a na vysokej úrovni.

Na prvý pohľad vyzerá Hearthstone ako fungujúci celok, kde každá funkcia má svoj význam. Menu a celkovo samotné užívateľské rozhranie je jednoduché a minimalistické. Hneď zo začiatku sa mnohí z vás pustia do Practice módu, kde môžete postupne odomykať nových hrdinov. Ich celkový počet je deväť. Narazíte na známe tváre, ako napríklad Uther Lightbringer, Malfurion Stormrage, Garrosh Hellscream a plno iných. Po porazení toho či onoho hrdinu ho môžete začať používať a stavať k nemu balíky kariet. Po porazení všetkých deviatich sa vám odomkne nový stupeň náročnosti, a to v prípade, že by ste chceli trénovať ďalej.

Za každý zápas, či už víťazný alebo prehratý, dostávate experience body, ktoré vám odomykajú nové karty pre vašich hrdinov až do úrovne desať. Nečakajte tu však žiadne zázraky, karty získané týmto spôsobom sú dosť zaujímavé na to, aby vás udržali v hre na pár ďalších desiatok zápasov. Ak však budete chcieť získať najsilnejšie karty, budete to musieť rozbaliť proti reálnym protivníkom on-line, a to v aréne, kde sa vám zapisuje aj vaše skóre. Tu získavate materiál na stavbu kariet a peniaze na zakúpenie nových balíkov s kartami v obchode. Do arény sa však dostanete až po odomknutí (porazení) všetkých deviatich hrdinov.

Tu sa začína celá hra mierne nakláňať k pay-to-win schéme, keďže si môžete ušetriť čakanie a k dodatočným balíkom kariet sa môžete dostať cez peňažné transakcie. Samozrejme, je tu možnosť našetriť zlato cez hranie zápasov, čo vychádza momentálne asi na šesť úspešných zápasov. Vyhrané zápasy vám zabezpečia zlato na zakúpenie jedného herného balíku kariet. Každý balík obsahuje šesť kariet, prvých päť je rôzne selektovaných pre jednu z vašich tried hrdinov, zatiaľ čo jedna je vždy univerzálna.

Balíky kariet si môžete vytvoriť pre každého hrdinu hneď niekoľko. Zo začiatku môžete hrávať s predpripravenými, ale to využije zrejme málokto. Maximálny počet kariet je tridsať a môžete do neho nahádzať karty rôznych hodnôt a je len a len na vás, aký pomer zvolíte. Uprednostňujete balíky s malými hodnotami, aby ste rushovali oponenta na začiatku hry, alebo sa spoliehate na neskorú hru s vašimi najdrahšími a najsilnejšími kartami so zdrvujúcou silou? Možností je naozaj veľa.

Karty vyberáte z knižnice, ktorá je rozdelená na karty neutrálne, aplikovateľné pre všetkých hrdinov, a na karty špecifické, použiteľné len konkrétnym hrdinom. Pre každého hrdinu môžete mať vytvorených niekoľko balíkov naraz a vyberať podľa potreby.

Jednotlivé karty môžete taktiež premeniť na magický prach (arcane dust), čo je stavebný materiál v hre, používaný pre stavbu ďalších, silnejších kariet. K niektorým z kariet sa iným spôsobom ani inak nedostanete, preto Crafting mód ostáva dôležitou súčasťou hry.

Okrem Arcade a Practice módov tu je ešte Play mód, kde hráte proti súperom, ktorí vám sú priradení podľa matchmaking systému battle.net. Nevieme s istotou, aké kritéria tento systém berie do úvahy, ale výsledný dojem zo súperov bol prinajlepšom zlý. Veľakrát sa nám totiž stalo, že náš tzv. “súper rovnakej úrovne” vlastnil a používal prisilné karty, ktoré sme v prvých hodinách hry mali ťažkosti kontrovať a nedostalo sa nám ani peňazí, ani dosť magického prachu na zohnanie kariet, ktorými by sme vedeli v zápase konkurovať. Z tohto vyplýva, že počas viacerých zápasov sme sa len prizerali, ako nás protihráč ničí neskutočne silnými kartami s extrémne malými mana hodnotami.

Tu sa dostávame k samotnému súboju, ktorý Hearthstone zvláda bravúrne. Ťahová mechanika funguje na výbornú a po pár hodinách je možné mať ťažkosti vrátiť sa k reálnej verzii tejto kartovej hry, aj keď ide o rovnaký princíp. Celé je to totiž veľmi intuitívne. Na začiatku dostane každý z vás tri či štyri karty, vy môžete podľa potreby vymeniť hocijaký počet kariet či celú ruku, ak nie ste spokojní s tým, čo vám bolo rozdané. Po tomto sa už rozhoduje o tom, kto ide prvý a zápas sa začína. Každé kolo vám pribúda jedna mana až do maximálnej výšky desať. Každé kolo môžete použiť rôzne množstvo kariet, ak máte dostatok many, a potom sa presúvate k útočnej fáze, kde útočíte buďto samotným hrdinom, vašimi spoločníkmi či kúzlami.

Váš hrdina má vždy tridsať životov, ktorých vyplytvanie znamená prehru. Cez rôzne kúzla či špeciálne vlastnosti vašich spoločníkov ich môžete dopĺňať a taktiež si dopĺňať brnenie (armor), aby ste vydržali viac. Vaši spoločníci, ktorí vám pomáhajú v boji, majú dve štatistiky, a to hodnotu útoku a počet životov. Okrem toho môžu mať špeciálne vlastnosti, ako napríkald provokovanie (taunt), čo znamená, že protihráč musí útočiť len na túto kartu, či bojový pokrik (battlecry), čo vám umožní zahrať nejakú vlastnosť alebo zaútočiť po vyložení tejto karty. Možností je veľa a celkovo tvorí Hearthstone veľmi príjemný mix.

Jediné negatívum, ktoré stojí za zmienku, je Practice mód, ktorý bol primárne vytvorený na to, aby vás naučil pokročilejším taktikám a pravidlám hry. Opak je však pravdou. Miesto, kde sa máte naučiť čeliť súperovi a skúšať novovytvorené balíky, je skôr mučiarňou toho najväčšieho zrna. V žiadnom prípade nechceme tvrdiť, že tréning v hre má byť ľahký a má vás vodiť za ručičku, ale už prvý stupeň náročnosti vám nohou tlačí hlavu k múru a nedáva vám dýchať. Oponenti, ovládaní počítačom, sú nechutne silní a dá sa povedať, že je to trenažér proti podvádzaniu. Často sa stáva, že AI spamuje tú istú kartu aj šesťkrát po sebe, zatiaľ čo vy môžete mať zo začiatku v balíku maximálne dvakrát tú istú kartu. Umelá inteligencia má taktiež vždy v balíku tie najvýhodnejšie karty a skoro nikdy nevyjde protivníkova mana na zmar. V jednom ťahu sa môže stať, že vám zníži životy aj na polovicu už v treťom či štvrtom ťahu, a to práve používaním kariet, o akých sa vám ani nesnívalo. Practice mód sa teda stáva frustrujúcim a od zábavy má veľmi ďaleko. Oveľa väčšie šance máte už proti reálnym hráčom on-line.

Celú hru dopĺňajú ešte rôznorodé questy pre vašich hrdinov, ktorými môžete získať dodatočné peniaze na zakúpenie balíkov či kariet a časom sa menia. Taktiež je tu možnosť chatovania s kamarátmi vo vašom friend liste (musia byť, samozrejme, aktívni na battle.net) a ak máte chuť na priateľský zápas, stačí zopár klikov a prostredníctvom chat roomu už hráte proti kamarátovi.

Hearthstone je príkladom úspešného prevedenia hry do digitálnej podoby. Je veľa vecí, ktoré robí dobre a má dostatok zaujímavého materiálu, aby upútala hráča na dlhú, dlhú dobu. Okrem extrémneho Practice módu, ktorý potrebuje poriadne prekopať AI, ostáva už len zamyslieť sa, či by sa tento titul neuchytil aj na dotykových displejoch, keďže má veľa predpokladov na hit roka, a to či už náplňou, ovládaním alebo celkovým prevedením. K tomuto cieľu však Blizzardu chýba ešte zopár podstatných krokov, ktoré dúfame, že uvidíme v nasledujúcich verziách hry.

korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk