Sci-fi MMORPG by v dnešnej dobe padlo vhod. Aj keď na trhu existuje pár značiek, ktoré túto kategóriu obhajujú, je fajn mať na výber a ešte viac fajn prísť s niečím novým. Wildstar na jednej strane s niečím novým prichádza v podobe sveta a príbehu, no na strane druhej ponúka veľmi podobné mechaniky, na ktoré sme zvyknutí už vyše desať rokov.
Na otázku, čo je vlastne Wildstar, by sa dalo jednoducho odpovedať slovným spojením „WoW-ko klon“, no nie je tomu, pravdaže, úplne tak. V preview verzii, v ktorej sme mali možnosť vyskúšať si obsah prvých pätnástich levelov za každú frakciu, nám ukázal, že v tomto žánri je stále čo zlepšovať a Wildstaru to celkom ide. Na prvý pohľad klasická tvorba postavy, pri ktorej si určíte frakciu, pohlavie, rasu a „classu“, zavítal aj nový „chodníček“ s názvom Path. V ňom si určíte vašu obľúbenú formu hrania, či ide o boj v Soldier path, platforming a objavovanie v Explorer path, výskum v Scientist path, alebo výstavba v Settler path. Klasických šesť classov, rozdelených podľa rolí snáď nemusíme vysvetľovať.
Hneď po tvorbe vstúpite do sveta Wildstar, ktorý vás začne bombardovať vskutku „funky“ prostredím, hláškami a príbehom. Sami nevieme zaradiť tento žáner, preto odporúčame zhliadnuť ktorýkoľvek trailer, v ktorom vám chlapík s hrubým hlasom v celkom vtipnom prevedení vysvetlí základy a hneď vám bude jasné, aký má štýl. Tento chlapík, či „narrator“, vás bude sprevádzať počas hry, bude hlásať veci, ako „level up“ či „double kill“ a musíme uznať, že sa do prostredia hodí.
Prvá oblasť, v ktorej sa naučíte základné mechaniky, sa nachádza na lodi, ktorá práve prilieta na novo objavenú planétu s názvom Nexus. Celý príbeh sa v podstate točí okolo nej, keďže obe frakcie ju plánujú kolonizovať. Na tejto lodi budete vzkriesení z kryopodu a začlenení do veľkého boja o kontrolu nad jej územím. Prvé questy, ktoré budete plniť, pozostávajú z vysvetľovania hrateľnosti, takže zabíjanie prvých príšer, komunikovanie s NPC-čkami a interagovanie s vecami budú základom celého tutorialu. Priznávame, že veľkosť celej lode, ako aj komplikovanosť prostredia nás trochu frustrovali. Pre nového hráča v MMO svete to bude ťažší oriešok, hlavne pri čítaní rozhovorov, ktoré nie sú nahovorené. To, či budú neskôr, je otázne, no stále ide o betu. Po pár pick-n-drop questoch sa na rad konečne dostáva boj, ktorý je vylepšením od klasického žánru, čo sa týka mierenia. Smer, ktorým sa pozerá vaša postava udáva smer strely, seku či iného útoku, pričom vám grafický ukazovateľ naznačuje, aký bude široký a dlhý. Niektoré schopnosti vyžadujú aj akcie navyše, napríklad Spellslingerov „Charged Ball“ treba nabíjať a druhýkrát stlačiť pre vyššie škody. Ostatne schopnosti, ako CC, healing a iné, sa nachádzajú u rôznych classov, čo je v dnešnej dobe štandardom, avšak vo väčšine prípadov sa pri ich „castovaní“ môžete hýbať.
Ako náhle prejdete celkom nudným tutorialom na lodi, hra vás vhodí do sveta Nexusu, kde plníte opäť klasické story questy. Zabi desať yeti-ov, prines päť šraubov, pokecaj s hentým, klasika. Našťastie, práve tu prichádza na rad váš takzvaný „path“. V našom prípade to bol settler, ktorý stavia. Pri plnení bežných questov sme nachádzali rôzne debničky, ktoré sme vzápätí moholi využiť na výstavbu poľných lekární, či obranného systému. Tvorcovia hry sľubujú rôznorodosť týchto path questov a rôzne benefity, no slúži skôr ako doplnok k tým klasickým. Minimálne avšak upúta pozornosť pri robení generického územného quest grindovania.
Pri otázke level dizajnu a celkovej grafiky, hra poteší hlavne nadšencov objavovania nových vecí. Graficky je hra situovaná do takzvaného „cartoony“ artstyle-u (ála WoW v sci-fi), kde je všetko väčšie ako v reáli. Obrovské stromy, hory, monštrá, budovy atď. vytvárajú dojem väčšieho sveta, akým v skutočnosti je. Enviromentálne eventy zase dotvárajú pocit, že ste súčasťou, povedzme, boja o danú oblasť. Zároveň ich môžete využiť na vlastné účely, ako naviesť nepriateľa do oblasti, kde vybuchujú projektily delostrelectva, či blesky z búrky. Len pozor, aby ste sa nechytili do vlastnej pasce. Je to práve interaktívnosť s prostredím a postavami, ktoré môžu z tejto hry vytvoriť zábavnejší počin, ako ostatné MMORPG.
Po pár hodinách hrania teda prichádzame do hlavného mesta, kde naša press výprava končí. O ďalších veciach, ako dungeony, endgame, crafting a iné detaily, ktoré môžu rozhodnúť o kúpe, vás budeme informovať neskôr. Zatiaľ však môžeme zhodnotiť, že Wildstar je na dobrej ceste stať sa kvalitným MMO titulom. Ak máte radi rigidnejší štýl tohto žánru a k tomu ešte sci-fi, určite zbystrite pozornosť u tohto zvláštneho, no zaujímavého počinu. Pre viac informácií je dostupný cast Closed Bety.