Bojovali sme už s tankami na súši či s lietadlami vo vzduchu. Teraz prichádza čas na menšie osvieženie. Bojiskom budú moria a nekonečné oceány. Vitajte vo svete World of Warships, ktorým vás v skratke prevedie Sergey Philippov, šéf QA oddelenia.
Vitajte na mori!
Sergey nám za uzavretými dverami ukázal alfa verziu virtuálnych bojových lodičiek. „V hre máme viac ako 50 lodí. Japonských a amerických,“ vysvetľuje. Nie všetky lode však budú štýlom hrania rovnaké. Na výber bude niekoľko základných kategórií. Torpédoborce sú veľmi rýchle lode, vybavené torpédami. Bojové lode majú hrubé brnenie a artilériu. Nebudú chýbať ani krížniky a lietadlové lode. V poslednom prípade sa budete môcť dokonca prepnúť do lietadla, ktoré z lode odletí. „Každá kategória je iná. Každá má svoje špecifiká,“ dodáva Philippov.
Je zrejmé, že rôznorodosť lodí sa prejaví aj na taktike a spôsobe hrania. Bojovať proti sebe bude 12, resp. 15 lodí na každej strane. Takmer tri desiatky lodí vyžaduje dostatok virtuálneho priestoru na pohyb a aj preto zabudovali vývojári do hry novú taktickú mapu. „Nepriateľa musíte nájsť čo najskôr,“ dáva nám Philippov rady a prepína z pohľadu taktickej mapy na našu loď. Vybrali sme si japonskú bojovú loď Jamato a práve sa rozhodujeme, akú taktiku zvolíme. Pôjdeme zabrať nepriateľskú základňu alebo budeme ochraňovať tú našu?
Okrem rôznych kategórií lodí ponúkne WoW aj rôzne typy zbraní. Bojový systém do určitej miery funguje na báze „kameň, papier, nožnice“ a napríklad križiak je prirodzeným nepriateľom torpédoborcov. Rozhodovať však bude aj pozícia lodí a rôzne drobnosti – lode sú na niektorých miestach zraniteľnejšie ako inde.
Hoci je World of Warships stále v alfa verzii, mnohé vlastnosti už fungujú a hra je bez problémov hrateľná. Lode si budete, podobne ako tanky vo WoT, vylepšovať. Vývojári z Wargaming sa však stále rozhodujú, ako lepšie vybalansovať hrateľnosť, a premýšľajú o niektorých vlastnostiach.
Vieme však, že jednu loď môže ovládať iba jeden hráč, a to aj v prípade lietadlových lodí. Čo sa zbraní týka, hlavnú zbraň budete ovládať manuálne, podporné a protiletecké kanóny bude kontrolovať umelá inteligencia.
Wargaming verí, že WoW dokáže osloviť aj hráčov, ktorí nehrajú WoT ani WoWP. Oproti tankom má byť lodná vojna viac taktická a v niektorých momentoch má pripomínať skôr real-time stratégiu. Aj z dôvodu pridaného taktického pohľadu. Dátum vydania je momentálne neznámy.
Tanky si zahráte aj na telefóne a tablete
Na E3 sme okrem WoW videli aj mobilnú verziu World of Tanks. Tá má podtitul Blitz a je dostupná pre iOS zariadenia. V hre sa nachádza viac ako 90 tankov z troch národností a hlavný rozdiel oproti PC verzii (ktorá má už viac ako 85 miliónov registrovaných používateľov) spočíva v menších mapách. Hrateľnosť je rýchlejšia, dynamickejšia – hrá sa v tímoch s maximálne sedmimi hráčmi. Aj vďaka tomu trvá jeden zápas v priemere 4 minúty, čo je ideálna dĺžka.