Guild Wars 2: Heart of Thorns Beta - Preview

Guild Wars 2: Heart of Thorns Beta - Preview

 

Hoci som skúšal mnoho MMO titulov, ani jeden z nich sa nevyrovnal konceptu levelovania Guild Wars 2. Vďaka úžasnému systému dynamických eventov, zdieľaniu skúseností a „lootu“ ste zrazu nemuseli čakať, kým sa mob znovu objaví, pretože ho zabil niekto iný. S ostatnými hráčmi sa prirodzene spájate do skupín a ak spolu nekomunikujete, minimálne si medzi sebou pomáhate. Originálny Guild Wars 2 nebol o end-game či o úplne vyváženom PvP (napriek tomu, že obe zložky obsahuje), bol o inštantnom dobrodružstve, ktoré ste si mohli užiť bez hľadania guildy či presviedčania vašich známych o kúpe. Vďaka inštancovaniu máp medzi servermi sa už v hre nemôže stať, že by ste nikoho nestreli.

Preto som sa asi po polroku s radosťou vrátil k tejto značke a s ešte väčším potešením som chcel vyskúšať druhú betu, ktorá prebehla minulý víkend. Neváhal som ani pri tvorbe novej postavy, keď som si zvolil dlho očakávanú novú class-u s názvom Tempest. Ide v podstate o „tankoidnú“ postavu s ťažkým brnením a s mnohými podporujúcimi schopnosťami. Zvláštnosťou classy je možnosť zmeny slot skillov počas boja, a to práve vďaka „dwarf“ a „assassin“ postojom, čím získate uprostred bitky oveľa viac možností. Každopádne sa s Tempestom hralo dobre, a ako býva u GW2 zvykom, každá schopnosť, či už zbraní alebo slot skillov má svoj zmysel a vyzerá úžasne. Nehovoriac o kombách, ktoré som študoval a nacvičoval asi hodinu. Plesknúť palcátom o zem, spôsobujúc ohnivú vlnu a následný skok na nepriateľa zakončený epickým výbuchom pridávajúcim celej partii zvýšený „demidž“ je na nezaplatenie, a to hovorím len o jednej z mnohých možností, ktoré vám schopnosti prinášajú.


To, čo vás najviac unesie z celého datadisku, sú nové oblasti. Tvorcovia sa v oblasti MMO hier rozhodli pre netradičný level dizajnu a pridali do máp hĺbku. Doslova. Hoci mapa, na ktorej sa beta odohráva, bola na prvý pohľad pomerne malá, čoskoro som sa presvedčil o úplnom opaku. Veľké koruny stromov zakrývali skalnaté priesmyky a cestičky vedúce o pár desiatok metrov nado mnou. Nebyť okoloidúcej skupiny zabíjajúcej monštrá, ktorá bránila mladú slečnu z vysokej šľachty z Divinity's Reach, ani by som nepostrehol, že sa predo mnou nachádza hneď niekoľko skrytých ciest do rôznych oblastí, a to nielen predo mnou, ale i nado mnou alebo hlboko pod zemou. Preto som sa s nimi vydal za dobrodružstvom a postupom času sa partia rozrástla približne na 40 dobrodruhov. Záverečný boss síce nebol ťažký, ako pri tradičných MMO bossoch v raidoch, no aj tak sme si museli dávať pozor na výpady s kladivom, vybuchujúce spóry rastúce zo zeme a hordy menších pomocníkov, ktorí neustále dopĺňali počty predošlých padlých žabo-bojovníkov.


Po boji na vrchole hory sa odrazu väčšina zo skupiny rozutekala a skočila z útesu. Vedel som, čo sa deje. Iní hráči už získali jednu z mnohých schopností, s ktorými sa ľahšie presúvali v spleti tejto nehostinnej džungle. Vďaka gliderom, ktoré umožňujú plachtiť vo vzduchu, preleteli do inej oblasti, ktorú som si však ja musel odkráčať peši. Našťastie, netrvalo dlho a získal som potrebné body na jeho používanie. Heart of Thorns využíva mechaniky, ktoré si môžete pamätať z old school hier, ako napríklad Metroid či Castlevania. Občas uvidíte miesto s pokladom, kam sa nedostanete, no ako budete postupne prechádzať hrou, získavate rôzne schopnosti, ktoré vám umožnia, pokiaľ sa vrátite späť, odmenu získať. Je to perfektný spôsob, ako hráča prijať, vrátiť sa naspäť na miesta, kde už bol a zažiť opäť niečo nové. A preto odpadáva fixácia na „level“ územia a svet, v ktorom sa nachádzate, neberiete len ako oblasť, ktorú ste vyfarmili. O to viac, až sa spustí event, ktorý ste minule nestihli.


Veľkou zmenou prešli aj príšery, ktoré budete po ceste zabíjať. Je jasné, že sa nejde o nič prevratné, ak ich porovnáme s hrami pre jedného hráča, no za niekoľko desaťročí MMO žánru sa konečne niečo posúva vpred. Okrem už klasických inovácií ako špeciálne útoky a kruhy na zemi označujúce skorý AoE útok pribudli aj lietajúce potvory chrliace oheň všade navôkol hneď po tom, ako ste s nimi dobojovali na zemi, žaby, ktoré sa vedia zneviditeľniť, a dokonca, na moje prekvapenie, pri pocite, že už im veľa životov neostáva, utiecť preč. Sú to drobnosti, ktoré vás v online hrách vedia naozaj prekvapiť a veľakrát i zaskočiť. Čo sa týka ostatných postáv, ani tie neostali bez zmien. Každá classa dostala novú zbraň a k nej takzvanú špecializáciu. Čiže viac schopností a možností kustomizácie. Nedalo sa za tak limitovaný čas povedať, ako veľmi to classy ovplyvní, no u takého Necromancera, ktorého som si stihol vyskúšať, to bola vítaná zmena, ktorá tomu dodala ďalší rozmer v podobe hry s obojručným mečom na štýl „Reapera“.

Na záver treba dodať, že počas bety ešte nebola spustená veľká „featura“ v podobe Guild Halls, ktoré so svojou guildou najprv obsadíte (v spoločnom raide) a postupom času upravíte podľa vašich predstáv novými miestnosťami, ozdobami, nábytkom a inými serepetičkami. Predsa len, keď sa hra volá Guild Wars 2, bolo by fajn mať pre tú svoju aj miesto, ktoré ju reprezentuje.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk