Séria Need for Speed je legendárna. Desiatky dielov a niekoľko desaťročí na trhu vyústilo v to, že nastal rozpor medzi kreatívnou víziou autorov a tým, čo od hry očakávala fanúšikovská základňa. Na posledných dvoch Need for Speed hrách bol totiž jasne zreteľný odtlačok štúdia Criterion, či už šialene arkádovým jazdným modelom, alebo zameraním na adrenalínové naháňačky. Tentoraz však prichádzajú po ročnej prestávke s Need for Speed hrou plnou kompromisov. Teda aspoň podľa dojmov z bety.
Rovnako ako pri dojmoch z E3, aj tu podotýkam, že Rivals považujem za veľmi dobrú hru, no nie ideálny Need for Speed. Autori zobrali prvky prakticky zo všetkých posledných dielov a snažia sa ich zlepiť dokopy pod rúškom pouličných pretekov. Máme tu naháňačky s policajtmi a systém reputácie z Rivals, tuning, ktorý sa môže smelo porovnávať s Undergroundami, postupné dávkovanie vozidiel taktiež z týchto dielov či preteky v kaňonoch a Canyon.
Na autách je zreteľné, že sa postupnými vylepšeniami stávajú lepšími vo všetkých smeroch a z tankov na kolesách sa stanú elegantne ovládateľné stroje. Všetko spracované tak účelne, že si svoje nájdu aj fanúšikovia Criterionu, aj starších dielov. To vďaka úpravám jazdného modelu, ktorý je nezávislý na úpravách áut. Z hľadiska cutscén autori skombinovali živých hercov a herné prostredie do jedného celku. Celé to síce pôsobí trochu lacno, no nemám pocit, že by sa tomu autori bránili a naopak, béčkovosť sa snažia ponúkať na každom kroku.
Graficky sa nový Need for Speed bude pravdepodobne radiť medzi to najlepšie na trhu, a to aj vďaka vybranému obdobiu, kedy sa odohráva hra (hra sa odohráva od súmraku do úsvitu a navyše takmer neustále prší). No myslím si, že občasné výlety do dennej doby by určite nezaškodili, nakoľko celý neónový nočný blikajúci štýl tak trochu vadí dlhodobému hraniu.
Najväčším otáznikom ohľadom nového dielu série je však rozhodnutie autorov ísť always online. Osobne proti always online nemám nič, zopár hier cez tento systém funguje prakticky bezchybne, no v bete Need for Speed som postrehol zopár odpojení od serverov a pochybujem, že by to autori dokázali obhájiť sociálnymi vlastnosťami, takže treba dúfať, že beta určená práve na otestovanie infraštruktúry prinesie svoje ovocie. Môžem však spokojne prehlásiť, že vďaka integrácii dedikovaných serverov je online hra oveľa stabilnejšia ako pri Rivals.
Need for Speed vyzerá dobre, no stále prichádzajú nové otázniky, ako hra dopadne. Už v novembri sa dozvieme to, či muchy nájdené v beta testovaní stihnú autori aplikovať do plnej hry a ako nakoniec dopadne hra z ostatných hľadísk.