STAR WARS: BATTLEFRONT - Preview

STAR WARS: BATTLEFRONT - Preview

A je to tu. Spolupráca EA a Disney ohľadom Star Wars licencie prináša prvé ovocie. Podstatné však je, aké chutné to ovocie bude. DICE však prezentuje určité záruky kvality a my sme mali možnosť vyskúšať si ich prvý Star Wars Battlefront v otvorenej bete. Dojmy sú „v pohode,“ no existuje aj niekoľko otáznikov.

V prvom rade musím skonštatovať, že to, o čom rozprávali hádam na každej prezentácii sa im podarilo naplniť do bodky. Reč je o autenticite a pocite z toho, že ste súčasťou boja medzi Rebel scum a jednotkami impéria. Blastery znejú presne tak ako majú znieť a ozvučenie a grafické spracovanie patria k absolútnej špičke.

Beta ponúkla trojitú dávku obsahu. Mód Walker Assault na planéte Hoth, Drop Zone na planéte Sullust a Survival misa na planéte Tattoine. To znamená, že obsah v bete nebol len graficky pôsobivý, ale aj rôznorodý. Zároveň je jasné, že tej rôznorodosti si v plnej hre užijeme dostatok.

Najväčším ťahákom hry je Walker Assault. Mód pre 40 hráčov rozdelených do útočiaceho (Impérium) a brániaceho sa (Rebeli) tímu. Jednotky impéria majú za úlohu eskortovať dva AT-AT až na koniec mapy, pričom rebeli im v tom majú zabrániť. To robia získavaním dvoch uplink staníc, ktoré následne privolávajú Y-Wingy a tie odoberú AT-AT štíty a jednotky ich môžu následne ničiť. Tento proces sa opakuje tri krát a keď sa rebelom podarí obe AT-AT zničiť, vyhrávajú.

Autori sa očividne snažili čo najviac vzdialiť od svojich koreňov v podobe série Battlefield. Preto boli squady zredukované na systém partnerov, pričom výhodou je, že hráči si môžu medzi sebou meniť svoje výbavy, ktoré sú v hre prezentované formou tzv. star cards a hráč môže mať v jednom momente aktívne tri. Zároveň sa však touto redukciou absolútne vymazal akýkoľvek zmysel pre riadenie malých jednotiek a koordináciu postupu.

Okrem troch klasických star cards majú hráči možnosť využívať aj predmety rozukladané na bojisku. To zahrňuje rôzne štíty, rakety, vežičky, granáty, AT-ST, dočasné ovládanie zbraní AT-AT, a všetky možné letecké prostriedky. Boj sa tak odohráva nie len na zemi, ale aj vo vzduchu a stíhačky majú oveľa väčší dopad na celkový výsledok bitky ako v Battlefielde. Tu napríklad nesúhlasím so všeobecným názorom, že ovládanie stíhačiek je zlé. Podľa mňa je vyriešené perfektne. Systém jedného energitického zdroja, ktorý hráč rozdeľuje medzi silu zbraní a rýchlosť je výborným prvkom, prestrelky vo vzduchu majú šťavu a sú naplnené adrenalínom a keď má jeden tím prevahu vo vzduchu, premietne sa to aj v podpore jeho pozemných jednotiek.

Bohužiaľ Hero Pickups (možnosť hrania za postavu známu zo Star Wars univerza) je možný zobratím predmetu na mape, čo mi absolútne nepríde ako ideálne riešenie a len to pridáva do hry efekt náhodnosti (na druhej strane, hra je očividne stavaná ako viac casual oproti Battlefieldu). Skôr by som si vedel predstaviť Hero postavu ako odmenu za plnenie úloh na bojisku a hranie podľa pravidiel herného módu, čo by hráčov navyše motivovalo venovať sa úlohám na bojisku a nekempiť v jednom kuse v rohu. Takto je to postavené iba na tom, kto náhodou zakopne o daný píckup, čo nie je ideálne.

Tak isto nie je ideálne ani to, že jednotky Impéria majú v móde Walker Assault značnú výhodu, a v tomto móde budú potrebné pred vydaním ešte nejaké úpravy aby bol lepšie vybalansovaný. Drop Zone tento problém nemá, nakoľko sa jedná o symetrický mód týkajúci sa získavania Drop podov, ktoré sú po jednom zosielané na bojové pole. Survival misia na Tatooine zase zaujala maximálne tak pochybne inteligentnou AI, no aj tento mód na chvíľu zabaví.

Dobrou správou však je, že problémy s netcode, ktoré ťažili Battlefield už od čias Bad Company sa zdajú byť vyriešené a multiplayer je stabilný, aj keď absencia server browsera trochu zamrzí.

Každopádne, Battlefront vyzerá zaujímavo a to aj napriek niekoľkým výhradám. To ako dopadne, uvidíme v Novembri na PC, Xbox One a Playstation 4.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk