Do počítača sa mi dostala preview verzia hry od (pre mňa) známej firmy City Interactive. Hru Sniper: Ghost Warrior nepredchádza žiadna mediálna masáž ani veľkohubé vyhlásenia autorov. Jediné čo im stálo za zmienku je prepracované grafické spracovanie, na ktoré upozorňujú ešte pred vydaním. Nič viac nevieme a možno je to aj lepšie pretože som nič veľké neočakávam a kľudne sa môže stať, že motyka vystrelí a hra ma prekvapí svojou kvalitou.
Ako som už dávnejšie zistil tak autori tzv. budgetoviek vsádzajú na prvý dojem, čiže na menu, ktoré autori spracovali výborne. Žiadne zložité preklikávanie, žiadne zdĺhavé hľadanie položiek. Všetko je systematicky uložené a prehľadné. Prítomné sú aj profily, či singelplayerové alebo tie pre multiplayer, ktorý je na moje prekvapenie v hre prítomný.
V preview verzii sa mi pod ruku dostali 2 misie v koži ostreľovača, no to, že hra ma názov Sniper neznamená, že si zobratím zbrane po padlom súdruhovi nemôžete z hrdinu robiť v istých situáciách Ramba. Viac som však skúšal tichý stealth postup a ten sa aj viac vyplatil. K dispozícii máte okrem hlavnej zbrane (ktorou je na začiatku každej misie sniperka) aj príručnú zbraň, ktorou je pištoľ s tlmičom a vrhacie nože, ktoré je možno po hodení opäť zozbierať. Výhodou pre hráča je fakt, že na nože neúčinkuje gravitačná sila a niekoľkokrát sa mi stalo, že som hodom noža zabil človeka vzdialeného aj 100m.
Ako ste už z názvu zistili, vašou primárnou činnosťou bude likvidácia na diaľku, ktorú vám v teréne sťažujú dva faktory. Tým prvým je tep vášho srdca a druhým je rýchlosť a smer vetra, ktoré určujú vašu presnosť. Náročnosť sa odvíja od zvolenej obtiažnosti (Easy, Medium a Hard), takže pri Easy neočakávajte takmer žiadny vplyv. Naopak, pri najťažšej obtiažnosti sa oplatí sledovať aj tieto ukazovatele. Pri najťažšej obtiažnosti tak isto mizne výhoda farebného rozlišovania protivníkov, ktoré mne osobne problém nerobilo, ale keby sa už na bojovom poli objavili civilisti (ktorí sa v preview verzii v žiadnej misii nenachádzali), mohol by nastať problém.
V hre funguje systém lekárničiek, takže na autoheal hneď teraz zabudnite. K dispozícii máte 3 injekcie, ktoré vám doplnia zdravie a keď sa vám minú tak máte smolu.
Čo sa týka grafiky, tak tá je veľmi pekná a hlavne prostredím kopírujúca Crysis, takže palmy, skalnaté úbočia a podobne sú tu na dennom poriadku. Modely postáv sú tak isto na veľmi dobrej úrovni, takže po tejto stránke autori svoje slovo dodržali, čo sa mi veľmi páči. Efekty sú……no zatiaľ som si nijaké poriadne nevšimol, akurát keď okolo mňa vybuchovali šrapnely. Spracovanie nočných hodín je tak isto na veľmi dobrej úrovni. Čo však spracovaniu neprospieva, tak to je prílišna lineárnosť prostredia. Prišlo mi dosť čudné keď som sa v rámci vodnej hladiny nemohol pohnúť doprava, pretože sa tam nachádzala neviditeľná prekážka.
Veľmi pekným doplnkom do hry sú loadovacie obrazovky inšpirované tými z Call of Duty 4 a prepracovaná Bullet cam odkukaná z Brothers in Arms.
AI je priemerná, až nadpriemerná. Celá ich inteligenica súvisí s barom v dolnej časti obrazovky, ktorý vás podobne ako aj v iných stealth hrách upozorňuje o vašom utajení. Problémom je že sa napĺňa príliš pomaly (skúšal som prejsť 2x popred vojačika a on sa tvári akoby sa nechumelilo). Keď sa už naplní tak máte problém, pretože v tom momente sa k vám odrazu nahrnú všetci vojaci a aj keby ste sa schovali ich presne mierené projektily si vás určite nájdu.
Multiplayer, ktorý som síce spozoroval, ale pre nefunkčnosť nehral som aspoň preskúmal. V tejto verzii hry boli k dispozícii 2 mapy a 3 herné módy (TDM, DM, VIP). Dúfam, že v plnej verzii bude funkčný a obsiahlejší.
Po 30 minútach hrania hotovo, dojmy sú celkom dobré, len sa trochu obávam repetívnosti, koridirovosti a nedopracovaného multiplayeru. To znamená, že základy sú dobré len to treba aj dokončiť.