World of Warcraft: Cataclysm - PREVIEW

Dostali sme možnosť nahliadnuť do pripravovaného datadisku pre World of Warcraft s podtitulom Cataclysm pomocou uzatvoreného beta testu. Napriek tomu, že to stále nie je konečná verzia, určite ponúka aký-taký pohľad na hru, konkrétne čo od nej môžeme očakávať. V prípade ak ste „WoW pozitívny“ rozhodne čítajte ďalej.

{gallery}/recenzie/cataclysm.preview.pc.ejkej/1/{/gallery}

Priznám sa, že po ohlásení Cataclysmu som mal v sebe zmiešané pocity. Nebol tam ten pocit, že to je „to staré WoW“, aj keď niektorí ho stratili už s príchodom Wrath of the Lich King. Autori sa totižto rozhodli vrátiť na starý kontinent, a azda každá oblasť prešla vizuálnou úpravou, keďže sa vrátil Deathwing a zanechal riadnu spúšť. Väčšina starého kontinentu je zdevastovaná, dokonca sú niektoré oblasti rozpolené a nič už nie je tak, ako to bolo pred tým. Od zničenej krajiny kde by ste sa po svojich ďaleko nedostali, sa odvíja aj fakt, že Blizzard pridal do hry lietanie, vďaka čomu získate úplne iný pohľad na staro-nový svet. Keď som so svojou postavou prišiel do Stormwindu, kde začína cesta za novým dobrodružstvom pomocou náborovej tabule (pre hordu je to pochopiteľne v Orgrimmare), pocítil som divné nutkanie, ktoré vravelo „Nevzlietni!“.

{gallery}/recenzie/cataclysm.preview.pc.ejkej/2/{/gallery}

Jednoducho stále bol vo mne pocit toho „starého“ mesta. Avšak vzlietnutie nebolo nutné, keďže zmeny boli očividné. Pribudli nové budovy, niektoré sa premiestnili. Banka už tiež nevyzerá ako pred tým a celé mesto prešlo určitým typom modernizácie. Ako príklad spomeniem Thousand Needles, ktoré je teraz z väčšiny zatopené vodou, či Barrens cez ktoré ide veľká „jazva“ a oblasť rozdeľuje na dve časti: jedna patrí Aliancii, zatiaľ čo druhá patrí... áno, hádate správne – Horde. Pochopiteľne v tejto oblasti, budú prebiehať rôzne boje. Samozrejme prebehli zmeny aj v ostatných zónach, ale to si necháme až na recenziu plnej verzie. Okrem zmenených starých oblastí pribudli aj nové. Spomeniem začiatočné oblasti nových rás, teda Worgenov (Aliancia) a Goblinov (Horda) – Gilneas, resp. Lost Isles. Keď sme už pri nových rasách, musím poznamenať, že Blizzard si s nimi rozhodne dal prácu a ich questy v základných umiestneniach sú podarené. Majú dej a posúvajú ho dopredu. Vráťme sa ale k novým zónam. Za zmienku určite stoja dve štartovné umiestnenia pre „levelovanie“, a to je obrovský podmorský svet Vashj'ir (možno si naň pamätáte z tretieho WarCraftu), kde sa budete môcť presúvať pomocou mounta v tvare morského koníka. Ak vás ale voda neláka, môžete to ísť skúsiť na horu Hyjal, ktorá je teraz plne prístupná. Osobne sa mi viac páči Hyjal a u podmorského sveta som mal pocit, akoby bol prázdny, ale zatiaľ je to len beta verzia hry, tak sa nechajme prekvapiť. Rozhodne vás ale v oboch oblastiach čaká dobrodružstvo.

{gallery}/recenzie/cataclysm.preview.pc.ejkej/3/{/gallery}

Level cap sa zvýšil len o 5 levelov (zatiaľ sa ale v bete dosiahnuť nedá) a do talentových stromov žiadne nové talenty nepribudli, ba naopak – ubudli. Talentové stromy prešli veľkými zmenami - sú chudšie, niektoré talenty boli diferentne poprehadzované, väčšina vyhodená, niektoré spojené. Taktiež talentové body sa teraz získavajú do 80 levelu ob-level. Čítajúc o tom na webe, som ostal zhrozený, no zatiaľ sa mi zdá, že žiaden talent mi nechýbal. Uvidíme ako to bude fungovať v plnej verzii. Vylepšenia sa dočkala grafika vzhľadom na to, že boli staré umiestnenia upravené. Ale ako u Blizzardu býva zvykom, nič to nemení na tom, že hra je dobre optimalizovaná. Najväčšieho grafického vylepšenia sa dočkala jednoznačne voda. A že ho už bolo treba. Samozrejmosťou sú nové dungeony a raidy, ktorých v beta verzii zatiaľ veľa nie je, no môžem vás ubezpečiť, že boje sú zábavné a podľa mňa oproti poslednému datadisku aj trocha ťažšie.

{gallery}/recenzie/cataclysm.preview.pc.ejkej/4/{/gallery}

Noviniek je samozrejme viac, ako napríklad zrušené (v hre už nenájdete napr. Armor penetration), či nové staty (Mastery rating) alebo nové profesie, ale to všetko si už necháme na recenziu. Prvé dojmy sú avšak pozitívne, a aj keď som nebol po ohlásení datadisku veľmi nadšený, Blizzard rozhodne vie, čo robí. Budúci rok ale vychádza Guild Wars 2, Star Wars: The Old Republic či TERA, ktorí vyzerajú byť reálnymi konkurentmi World of Warcraft. Rozhodne budeme sledovať ostrý súboj medzi týmito MMORPG a víťaz berie všetko.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk