S novým Diablom si na Gamesite.sk pomerne dobre rozumieme – spomeňme si moje preview s legendárnym komentárom (resp. dvoj-komentárom). Odvtedy hra prešla viacerými drobnými zmenami a úpravami, balansovali sa postavy, pridávali sa achievementy a aukčný dom s reálnymi peniazmi. Avšak, ako blesk z jasného neba sa včera objavil blogový príspevok od Jaya Wilsona, ktorý na oficiálnych stránkach informuje o zmenách v hernom systéme.
Pomerne banálne môže pôsobiť odstránenie zvitkov určených na identifikáciu predmetov. V tomto smere nemáme čo komentovať, hráč bude stále identifikovať predmety, nebude však k tomu potrebovať žiadnu pomôcku. Samotná identifikácia však potrvá pár sekúnd. Ďalšou viac-menej kozmetickou zmenou je určenie piateho quick slotu iba pre potreby používania heal potionu. Táto zmena má hráčom poskytnúť maximálnu intuitívnosť, pokiaľ sa budú musieť uzdraviť takýmto spôsobom. Stále však platí, že medzi opätovným vypitím fľaštičky musíte nejakú dobu počkať.
Z predstavených noviniek sa často spomínali remeselníci. Blizzard sa z hry rozhodol odstrániť Mystic remeselníka, nakoľko jeho súčasná integrácia do hry neponúkala hráčom dostatok možno úprav a prispôsobenia. Mystic sa pravdepodobne opätovne do hry vráti v datadisku. Blizzard s týmto artisanom počíta do budúcnosti, momentálne by však jeho kompletné prerobenie zabralo zbytočne veľa času a ešte viac by odsunulo dátum vydania.
Ďalšie odstránenie z hry postihlo dvojicu nových predmetov – Cauldron of Jordan a Nephalem Cube sme si predstavili v preview. Tieto novinky v podstate umožňovali predaj alebo rozloženie predmetov na craftovací materiál kdekoľvek, nemuseli ste sa kvôli tomu vracať do mesta. Blizzard sa tieto predmety nakoniec rozhodol odstrániť z hry. Dôvodom je Stone of Recall (tiež sme spomínali v preview) – tento kameň funguje ako neobmedzený portál do mesta. Podľa Jaya tak bolo zbytočné mať v hre všetky tri predmety, nakoľko sa ich funkcie navzájom „rušili“. Stone of Recall dostal aj vlastnú ikonku v rámci používateľského rozhrania. V súvislosti s týmito zmenami tak budete predmety rozoberať pomocou remeselníka – kováča.
Ďalšou zmenou je skutočnosť, že nebude možné rozoberať všetky predmety – výnimkou budú biele predmety. Tie môžete len predať. Podľa Jaya chceli vývojári dosiahnuť efekt, kedy sa hráčovi nebude chcieť zbierať všetky predmety zo zeme, lebo je to zbytočné – nemá ich ako využiť a predajná cena je malá. Táto idea má taktiež ešte viac zvýrazniť rozdiel medzi jednotlivými stupňami kvality a o to viac hráča potešiť, keď mu padne niečo poriadne.
Na záver tu máme ešte zmenu systému atribútov. Počet základných atribútov sa obmedzil na štyri – Strength, Dexterity, Intellect a Vitality, pričom ich efekt bude nasledujúci:
Strength
+Barbarian damage
+Armor
Dexterity
+Demon Hunter damage
+Monk damage
+Dodge
Intellect
+Wizard damage
+Witch Doctor damage
+Health from globes
Vitality
+Health
Oproti pôvodnému systému tak Blizzard zrušil atribúty obrany, útoku, presnosti. Atribút obrany nahrádza vplyv brnenia a Blizzard podobným spôsobom rozložil aj presnosť. Vďaka menšiemu počtu atribútov bolo možné zmeniť aj grafické rozhranie inventára, ktoré bude obsahovať aj základné atribúty.
Toľko prvá várka zmien, z Jayovho príspevku sa však dá usudzovať, že ich pravdepodobne bude ešte viac, vrátane systému skillov – necháme sa prekvapiť.
{gallery}recenzie/2012/diablo3.preview.jc/1/{/gallery}