Mass Effect 3 - prvé dojmy z dema

Dlho očakávané demo akčnej RPG od Bioware Mass Effect 3 bolo sprístupnené verejnosti, a tak každý záujemca mohol nahliadnuť, aké vylepšenia dostalo do vienka a či sa ešte viac odkloní od RPG prvkov, alebo sa zakliesni niekam medzi prvý a druhý diel. Čo sa tejto zložky týka, prikláňam sa k druhej možnosti. No aby to neostalo iba ako konštatovanie, trošku si obsah dema priblížime.

Singelplayerová časť sa skladá z dvoch misií, ktoré už istú dobu kolovali po všetkých možných výstavách a podujatiach herného rangu. V prvej sa pozrieme na samotný začiatok hry, kedy je Shepard zbavený hodnosti a musí sedieť na zadku, aj keď vie, že Reaperi sa blížia. No keď už tento veľkolepý moment príde, tak pravdepodobne ostanete trocha sklamaní. Najmä kvôli slabej atmosfére a momentom, ktoré by mali pôsobiť na emócie hráča, no nepôsobia tak. A aj kvôli zlému výzoru ženskej Shepardovej (subjektívny názor).

Navyše je táto misia iba tutoriálom a to jej dosť ubližuje. Čo však zamrzí ešte viac je to, že počas rozhovorov pred samotným bojom, kde máte na výber vždy iba 2 (!) možnosti. To dúfam nebude častým javom pri full verzii, a dokonca mám pocit, že aj v deme, ktoré som mal možnosť hrať pred nejakým časom, bolo tých možností viac (ale ako fakt to neberte, pretože aj ja sa môžem mýliť). A tak vás autori učia veci, ktoré sa Shepard za ten čas (od konca dvojky) naučil, ako sú kotúle, skoky cez kryty a pod., a tak celý gameplay pripomína Gears of War. Problémom PC verzie je to, že prakticky všetky úkony (beh, akčné tlačidlo, presunutie sa do krytia atď.) sú nabindované na jedno tlačidlo (spacebar), čo vás často dostane do problematických situácií, pretože Shepard urobí presne to, čo nechcete. Ináč je ale akčná zložka spracovaná parádne, kde kombinujete streľbu s používaním schopností a novinkou v podobe vylepšeného melee útoku omi-bladom alebo za pomoci biotickej sily (záleží na zvolenej classe).

Po niekoľkých desiatkach minút Shepard odlieta zo zeme obliehanej Reaperami. Nasleduje presun na druhú demo misiu, kde budete mať za úlohu za pomoci Liary a Garrusa ochrániť Kroganiu samičku, ktorá je kľúčom k prežitiu Korganského druhu. Život vám budú znepríjemňovať jednotky Cerberu, ktorí sú dostatočné rozmanití, a určite budete mať starosti s ich likvidáciou, čo samozrejme závisí na vybranom móde (story, action, RPG) a zvolenej náročnosti. Pri tejto misii si všimnete, že levely v ME3 sa neťahajú iba do šírky a dĺžky, ale pridaný bol aj presun na vyššie poschodia, čo istotne hre prispeje.

A keďže sa v tejto misii vypracujete aj na vyšší level, tak si budete môcť všimnúť vylepšený strom schopností, kde existujú 3 stupne, no po nich nasleduje vždy dvojica, z ktorej máte možnosť si jednu vybrať. Rovnako bol do hry zakomponovaný upgrade zbraní, kde si na „kvéry“ môžete nasadzovať lepšie optiky, držiaky a podobné zariadenia zlepšujúce vlastnosti zbrane.

Na Multiplayer, ako novinku v ME sérii, som bol zvedavý, a dá sa povedať, že som dostal to, čo som čakal. Horda mód v jedenástich vlnách, ktoré občas doplňuje nejaká úloha, ktorú treba v časovom limite splniť. Na výber máte 4 postavy pri každej špecializácii a každá postava má vlastné schopnosti, ktoré si hraním a levelovaním zlepšujete. Za získané peniaze si kupujete balíčky, ktoré obsahujú veci potrebné pre vaše prežitie v hre a sem-tam aj nejaké nové zbrane. Každý hráč môže so sebou nosiť maximálne dve zbrane, čo autori doplnili bonusom za nosenie menšieho počtu zbraní, čo sa prejavuje na rýchlejšom cooldowne vašich schopností. Jediná vec, čo by som tejto zložke vytkol, je absencia textového chatu počas hrania, pretože k dispozícii je iba jeho hlasová alternatíva.

Celkovo som bol s demom, až na pár výčitiek, spokojný, no väčšinou sú to chyby, ktoré môžu kaziť aj hranie plnej verzie, a tak som na celú hru veľmi zvedavý.

Korekcia: Lenka Macsaliová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk